Egyetem

Ötödik tanévét kezdte meg a hallgatói mentorprogram Szegeden

Ötödik tanévét kezdte meg a hallgatói mentorprogram Szegeden

2011. október 4., kedd
Ötödik tanévét kezdte meg a hallgatói mentorprogram Szegeden

Az iskolán kívüli foglalkozásokat segítő tanodával is bővül a halmozottan hátrányos helyzetű, többségében cigány tanulók beilleszkedését segítő szegedi hallgatói mentorprogram, amely a 2007-2008-as tanévben indult el, és az ötödik tanévét kezdte meg - jelentette be Solymos László (MSZP) alpolgármester kedden a Tisza-parti városban.

A program indulásakor a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) 35 pedagógusjelölt hallgatója segítette 130 általános iskolás diák szociális és tanulmányi beilleszkedését - mondta a politikus a kezdeményezést bemutató nemzetközi konferencia szünetében tartott sajtótájékoztatón. Az országban elsőként Szegeden indított programhoz rövidesen csatlakozott a hódmezővásárhelyi önkormányzat is, majd az érintett intézmények körét bővítették középiskolákkal is, így jelenleg összesen hatvan önkéntes vagy ösztöndíjas mentortanár heti nyolc órában segíti mintegy 250 tanuló oktatását - tudatta az alpolgármester. Az önkormányzat szakmai partnerével, a Dél-Alföldi Regionális Társadalomtudomány Kutatási Egyesülettel (DARTKE) együttműködve fél-egy éven belül egy tanoda beindítását tervezi, ahol tanórai kereteken kívül is foglalkozhatnak a gyerekkel a mentorok - közölte az alpolgármester.

Szűcs Norbert

, a DARTKE és a hallgatói mentorprogram vezetője elmondta, az egyetemi hallgatók a gyerekek és az iskolák igényeinek megfelelően segítik a hátrányos helyzetű diákok beilleszkedését. Akadnak iskolák, ahol egyszerre két tanár - az intézmény pedagógusa és a mentor - tart órát, másutt délutánonként korrepetálják a hallgatók a tanulókat. A mentorok a szűken vett tananyag elsajátítása mellett a kompetenciafejlesztésre is hangsúlyt fektetnek, s emellett motivációs, csapatépítő foglalkozásokat is szerveznek a gyerekeknek. A pedagógusjelöltek a mentori munkához szükséges ismereteket az SZTE kurzusain szerezhetik meg, képzősükben fontosak még a módszertani tréningek, az adott pedagógiai problémákat feldolgozó fejlesztőműhelyek, s a felsőbb éves hallgatók is átadják tapasztalataikat az újonnan bekapcsolódóknak – közölte Szűcs Norbert. A hallgatói mentorprogram működését az önkormányzati segítség mellett a Roma Oktatási Alap pályázati támogatása teszi lehetővé - mondta a DARTKE elnöke.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.