Közlekedés

Az önkormányzat kitilthatja az autókat a Belvárosi hídról, ha megépül a harmadik híd

Az önkormányzat kitilthatja az autókat a Belvárosi hídról, ha megépül a harmadik híd

2023. április 26., szerda
Az önkormányzat kitilthatja az autókat a Belvárosi hídról, ha megépül a harmadik híd

Még csak az engedélyeztetési fázisban van a harmadik híd, de máris számos vita övezi, amire Nagy Sándor alpolgármester most rátett egy lapáttal.

Egy harmadik hídra nagy szüksége van a városnak, amit a rendszeres dugók, torlódások bizonyítanak. A két híd egyszerűen kevés a város forgalmának, azonban ha egyszer meg is épül az új híd, akkor sem biztos, hogy lehetőségünk lesz mind a három hidat autóval igénybe vennünk.

A 444 konkrétan rá is kérdezett Nagy Sándornál, hogy a korábbi pletykáknak megfelelően a városvezetés valóban kitiltaná-e az autós forgalmat a Belvárosi hídról.

Az alpolgármester elárulta, még nincs döntés az autók kitiltásáról, de személyes véleménye szerint valamilyen korlátozás szükséges.

Egész pontosan úgy fogalmazott, ki lehetne alakítani olyan forgalmi rendet, „ami nem jelent teljes zárást, de nem is ösztönöz a Belvárosi hídon át közlekedésre.” Magyarán ha esetleg nem is tiltják ki az autókat, jó eséllyel akkor sem fogja megérni átmenni rajta. Sajnos konkrétumot még nem árult el azzal kapcsolatban, ennek a kivitelezését mégis hogyan képzelik el.

Lesz troli-megállóhely, vasúthoz szükséges pillér is, de jelenlegi tervek szerint se troli, se vonat nem fog közlekedni rajta.

A hidat úgy tervezik, hogy képes legyen ellátni vasúti híd szerepet is, amely érdekében ellátják a szükséges pillérekkel. A tervezésből a trolis tömegközlekedés sem maradt ki, olyan teherbírású kandeláberekkel szerelik fel, amelyre lehetőség lesz troli-felsővezetéket is felszerelni, továbbá megállókat is kialakítanak, viszont - az alpolgármester magyarázata szerint - mivel nem tudni, hogy mekkora igény lenne a hídon átvezető tömegközlekedésre, így első körben nem csak vonat, de troli sem fog járni rajta.

Újabb fizetős parkolózónák, további keskeny kerékpárutak jönnek és csökken a zöldterület is.

A tervek szerint a Bécsi körúton csökkentik a zöldterület arányát, nagyobb terület kerül aszfaltozásra és a fák egy részét sem fogják kímélni, azonban a tervek szerint a kerékpárút így is csupán csak másfél méter széles lesz, amely mellett a még a balliberális riporter sem bírt elmenni szó nélkül: jelezte, „túlságosan keskeny a másfél méter széles bringaút, kódolva van a konfliktus a gyalogosokkal.” Erre csak annyit reagált az alpolgármester, hogy a Boldogasszony sugárúton is ilyen széles és szerinte jól működik.

A parkolási problémára igazán szegedies megoldást találtak ki: a Bécsi körúton és környékén kiterjesztenék a fizetős parkolási zónát.

A kilenc tiltakozó civil szervezet Nagy Sándor szerint igazából - egy kivételével - mind budapesti, akiknek nincs helyismerete.

Számos civil szervezet, különböző okok miatt felszólalt az új híd tervei miatt, többek között az Energiaklub, A Járda a Gyalogosoké, a Közlekedő Tömeg Egyesület és a Magyar Kerékpárosklub. Nagy Sándor szerint a kilenc tiltakozó civilszervezetből nyolc budapesti, ezek egy kivétellel nem rendelkeznek szegedi helyismerettel, közben „minden további tájékozódás nélkül kiadnak egy elég karakteres nyilatkozatot.”

A civilek rávilágítottak arra is, hogy a híd jelenlegi koncepciója ellentmond a város koncepciójának, amely szerint Szeged közlekedésének fő hangsúlyát a tömegközlekedésre, kerékpárra és gyaloglásra kéne fókuszálni. Az alpolgármester azonban úgy véli, a harmadik híd nem csak az autós közlekedésre fog ösztönözni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.