Megnéztük, hány fok van az SZKT járatain

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Szegedi Közlekedési Társaság nemrég arról számolt be, hogy nem lesz túl meleg a járatain, sőt. De mit jelent ez a gyakorlatban? Megnéztük.

Mint ahogy arról mi is beszámoltunk, Knezevics Viktor, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezetői igazgatója szerint nyolc fokra állították a termosztátot a villamosokon. Nem meglepő, hogy mindez energiatakarékosság miatt történt így.

Cikkünk hozzászólásaiból az látszik: megoszlik a vélemény az olvasók között arról, hogy ez nagyon kevés, vagy épp sok-e. Fontos megjegyezni azonban, hogy a nyolc fokra állított termosztát nem azt jelenti, hogy nyolc fok van a villamosokon, hanem azt, hogy annál nem lehet hidegebb.

Magyarán pillanatnyilag a hajnali órákban lehet igazán hideg a tömegközlekedési eszközökön.

Ez azt is jelenti, hogy a valódi probléma még hátra lehet, hiszen a tél csak most kezdődik, az év leghidegebb napjai még előttünk lehetnek.

Mindezt azért érdemes kihangsúlyozni, mert a 10-es trolibusz fedélzetén egy kora délutáni utazás során jelenleg 13 és 15 fok között alakul a hőmérséklet – ami elég kevés, azonban mivel az utasok jobbára kabátban ülnek vagy állnak a járaton, nem elviselhetetlen. Legalábbis egyelőre.

Akik panaszkodnak, azok arról számolnak be, hogy még délben is 0 fok van a trolin, illetve, hogy a hajnali órákban is nagyon hideg van a fedélzeten.

Az optimisták szerint azonban felesleges annyira felfűteni a járműveket, mivel csak a büdös és az izzadság jár vele:

Jelenleg azonban napközben nincs közel a hőmérséklet a mínuszokhoz – bár az éjszakák már valóban egyre fagyosabbak, az évszakhoz képest enyhébb az időjárás.

Előző sztori

Fél hónapra bezár a földhivatal Szegeden

Következő sztori

Sajátosan szegedi megoldás: napvitorla védi az adventi fényeket a Kárász utcán