Közlekedés

Bemutatták a déli Tisza-híd terveit

Bemutatták a déli Tisza-híd terveit

2022. november 24., csütörtök
Bemutatták a déli Tisza-híd terveit

Megtörtént: hivatalosan is ismertették a szegedieket a déli Tisza-híd, azaz a harmadik híd terveivel. A közmeghallgatáson a lakosság mellett Mihálffy Béla kormánypárti országgyűlési képviselő is felszólalt.

A híd létjogosultságát Nagy Sándor szerint már 1998-ban kilátásba helyezték, azóta több kormányhatározat született arról, hogy megvalósul. Mihálffy Béla felszólalásában arról beszélt, hogy az alpolgármester kihagyta azt a 8 évet a híd tervezési kronológiájának ismertetésekor, amikor a baloldal volt kormányon, elmondása szerint annyi időnek is elegendőnek kellett volna lennie, hogy a híd eljészüljön. Hozzátette, képviselőként mindent elkövet, hogy mihamarabb elkészüljön a híd.

Kiemelte, soha nem volt még ilyen közel Szeged ahhoz, hogy a projekt megvalósuljon.

A legutolsó fejlemény szerint a Főmterv kapott megbízást a terv megvalósítására a januárban megszűnő NIF Zrt-től. Tényleges építésről 2024 nyarán lehet előreláthatólag beszélni az alpolgármester szerint.

A tervezők most az előkészületekről tartottak előadást. Nyul Zoltán, a NIF Zrt. Beruházási vezérigazgató-helyettese szerint a lehető legmélyebb részletességgel folyhat majd a kivitelezés. Az elsődleges cél szerinte a nagykörút bezárása és a híd megépítése.

Takács Miklós, a Főmterv tervezője, aki a szegedi oldal körúti rendszerének kidolgozásáért felel, arról beszélt, hogy jövő márciusig kell elkészülnie az engedélyeztetési tervnek, melyet 2023 augusztusára fogadhatnak el. A Szegedi Tudományegyetem épületét minimálisan érinti majd az építési folyamat. Takács szerint a bezáró körút jelentős forgalmat tud elszívni a Belvárosi híd felől, de a cél, hogy az Északi híd forgalmára kapacitálják az új hidat.

A Bécsi körutat 2x2 sávossá bővítenék, de a terület arra is elég lesz, hogy parkolókat helyezzenek el.

A zöldterületet igyekeznek minimálisan érinteni. A parkolásra vonatkozóan felmérést is végeztek. A projekt ugyan csökkenteni fogja a parkolóhelyeket, de a kivitelezés után ez a tervező szerint rendezhető. A hidat a megfelelő megoldásokkal kerékpárosokra is tervezik. A csomópontok lehetőségeit is megvizsgálták: körforgalommal nem volna kielégítő a körút teljesítőképessége, így a várossal megegyezve, jelzőlámpás forgalomirányítást valósítanak meg.

Újszeged két új csomópontot kapna, így például Odessza közvetlen kapcsolódhat a hídhoz. Az újszegedi vasútállomás a jelen formájában megszűnik, a Szőregi útra kerülne át. Innen zavartalanul megközelíthető a pályaudvar és egy másik megállóhely is kialakítható.

Vigh Attila, a híd tervezője kiemelte, hogy a távlati cél a vasúti forgalom és a tram-train átvezetése lesz. A tervező szerint egy többnyílású hidat terveznek megvalósítani annak előnyei miatt.

A város igényeihez alkalmazkodva több koncepciót is alkalmaz a híd: vízszintes zöldfelületet, hullámzó zöldhomlokzatot.

A tervek szerint az ártéri tájba és a Dóm tornyaiba is bele fog illeszkedni. Az északi oldalról az egész belváros látszódna, így alkalmas közösségi terek kialakítására. Továbbá kilátópontok is helyet kapnának a híd ívében.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.