Más városokba is közlekedhet a tram-train

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Egy közérdekű adatigénylésből kiderül, hogy a tram-train olyan irányba is közlekedhet, ahol már a vasút is bontásra van ítélve.

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium májusi leveléből – amely a tram-train hatósági engedélyéhez, engedélyeztetéséhez köthető – kiderül, hogy amellett, hogy a hatósági engedély szerint 100 km/h-val is közlekedhet hamarosan a vasútvillamos, hivatalosan nem csupán Szeged és Hódmezővásárhely között járhatna.

Egészen konkrétan a Hódmezővásárhely – Békéscsaba szakaszra, a Kiskunfélegyháza – Szeged szakaszra, valamint a fenti vonalszakaszok és a tram – train dízel-villamos motorvonat karbantartó telephelyei közötti közlekedésre alkalmas legrövidebb és kerülő vonalszakaszokra, ha fenti vonalszakaszokkal nem esik egybe, továbbá a Magyar Államvasutak Zrt. országos közforgalmú pályahálózat 121. sz. vasútvonalára, amely a Makó – Újszeged (- Szeged) szakasz.

Ami ebben még ennél is érdekesebb, hogy mint ismeretes, az újszegedi vasútállomást el fogják bontani, az említett 121-es vasútvonalon pedig csak 60 km/h-val közlekedhetnek szerelvények.

Előző sztori

Megvan mikor dönt a kormány az árstopokról

Következő sztori

Extrém UV-sugárzás és zivatar vár ránk Szegeden