Egyetem

Rendkívül sikeres a Tanítsunk Magyarországért program az SZTE-n

Rendkívül sikeres a Tanítsunk Magyarországért program az SZTE-n

2022. február 18., péntek
Rendkívül sikeres a Tanítsunk Magyarországért program az SZTE-n

Egy éve csatlakozott a Szegedi Tudományegyetem az országos Tanítsunk Magyarországért programhoz rekordszámú hallgatóval. Ennek alkalmából mentorok, mentortanácsadók és iskolai koordinátorok számoltak be az elmúlt év eredményeiről a program iránt érdeklődő egyetemistáknak a 2022. február 17-i nyílt napon. Dr. György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár a rendezvényen elmondta, hogy a Tanítsunk Magyarországért program meghatározó élményekhez juttatja a vidéki településeken élő általános iskolásokat.

Ezernél is több SZTE-s kapcsolódott be

Egy éve csatlakozott városunk egyeteme is az országos Tanítsunk Magyarországért programhoz, rekordszámú hallgatóval. Ez alatt az idő alatt már több mint 1000 SZTE-s kapcsolódott be a kezdeményezésbe, közülük körülbelül 300-an váltak mentorrá, ami mindenképpen jelentős siker.

A program célja, hogy perspektívát nyújtson a vidéki településeken élő általános iskolásoknak a pályaválasztásban, továbbtanulásban, és hogy élményekkel gazdagítsa őket

– mondta el Prof. Dr. Badó Attila, a szegedi Tanítsunk Magyarországért programot koordináló SZTE Junior Akadémia elnöke a nyílt napon, a Szegedi Tudományegyetem Rektori Épületében. Máris rengeteg pozitív visszajelzés érkezett az őszi mentorálással kapcsolatban, mint a diákoktól, mind pedig a szülőktől: várják a régi és új mentorokat az iskolákba. Dr. Habil Újvári Edit, az SZTE Junior Akadémia igazgatója továbbá azt is kiemelte, hogy

A programhoz ebben a félévben 16 dél-alföldi település 21 általános iskolájának 35 osztálya csatlakozott.

Hatalmas segítség a kistelepüléseken

Nem csak hazánkban, az egész világon létező jelenség, hogy sok gyermek nem tudja befutni azt a pályát, amelyre képességeik alapján alkalmasak lennének. Ennek rengeteg esetben az az oka, hogy olyan kistelepüléseken élnek, amelyek távol esnek a munka és továbbtanulás lehetőségeitől - mondta Dr. György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár, és kiemelte:

Ezeken a kistelepüléseken élő gyerekeknek – noha 98 százalékuk továbbtanul – az 54 százaléka csupán általános iskolai végzettséget szerez, szemben a 12 százalékos országos átlaggal.

Elsősorban az a probléma, hogy ezek közül a gyerekek közül sokan 14 éves korukig nem hagyják el településük határát, így az ezt követő iskola- és közösségváltást is megpróbáltatásként élik meg. A Tanítsunk Magyarországért program meghatározó élményekhez juttatja ezeket a diákokat. A velük foglalkozó, hozzájuk korban közel álló mentoroknak pedig olyan kérdéseket is fel mernek tenni a gyerekek, amilyeneket másoknak nem.

Az SZTE fókuszában a dél-alföldi régió

Dr. Fendler Judit, a Szegedi Tudományegyetem kancellárja hangsúlyozta: az SZTE célja, hogy a dél-alföldi régióban semmi ne akadályozza meg a fiatalokat abban, hogy részt vehessenek a felsőoktatásban. A program is ehhez nyújt segítséget. Karikó Katalin, az SZTE kutatóprofesszora példáján keresztül továbbá rávilágított arra, hogy kitartó tanulással, a tanárok, mentorok segítségével milyen sikereket lehet elérni.

https://szegedma.hu/2022/02/kariko-katalin-7-jo-tanacsa-az-szte-re-felvetelizo-kozepiskolasoknak

Prof. Dr. Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora megköszönte a mentorhallgatók munkáját. Biztatta az eseményen megjelent leendő mentorokat a segítő tevékenységre, hiszen azzal a társadalom hasznára cselekednek.

A személyes kapcsolat fontos a gyerekeknek

Golovics Lilla, Gustafik Gergő és Lelóczki Éva kiemelkedő teljesítményükért mentornagyköveti megbízást vehettek át. Előadásukban személyes élményeket osztottak meg a hallgatósággal. Bemutatták, hogy azon túl, hogy a tanulmányaikban segítik a gyerekeket, közösségi programokra, kirándulásokra vitték el őket.

Ezek hatására pozitív változásokat tapasztaltak meg mentoráltjaik életében.

Többek között trambulinozni, bowlingozni, könyvtárba, színházba kísérték el a gyerekeket, akik közül sokan életükben először jártak Szegeden, vagy léptek ki a településről, ahol élnek.

Az eseményen Szugyiczki Zsuzsanna és Márton Gábor mentortanácsadó oktatók mentorálási folyamatokról tájékoztatták az érdeklődő hallgatókat, míg Podmaniczki Éva, az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Czina Sándor Tagintézményének iskolai koordinátora a fogadóintézmények szemszögéből összegezte a tapasztalatokat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.