Mit érdemes tudni a székhelyszolgáltatásról?

Cikkünk frissítése óta eltelt 9 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A cégalapítás egyik legfontosabb lépése a székhely megválasztása. Ha nincs a cégnek irodája, ez nem is annyira egyszerű feladat. Ekkor lehet szükség székhelyszolgáltatóra. Mutatjuk, hogy mit érdemes tudni a székhelyszolgáltatásról!

Mikor érdemes székhelyszolgáltatást igénybe venni?

Napjainkban már mindenki számára egyértelmű, hogy a lakhely nem megfelelő székhelynek egy cégalapítás során. Egyrészt amiatt nem, mert valakinek mindig otthon kell lennie, hogy átvegye a hivatalos leveleket, másrészt pedig azért nem jó választás, mert egy esetleges NAV-ellenőrzés esetén nem éppen ideális helyszín erre egy családi fészek. Ha van a cégnek irodája, akkor az tökéletes székhelyként szolgálhat. Természetesen csak akkor, ha munkaidőben mindig van ott valaki, aki átveszi a hivatalos küldeményeket. Amennyiben nincs ilyen személy, vagy nincs irodája a vállalatnak, mindenképpen érdemes, illetve okos megoldás székhelyszolgáltatást igénybe venni. Ha van irodája a cégnek, ahol egy alkalmazott csak a levelek átvételével és archiválásával foglalkozik, érdemes átgondolni, hogy milyen költségeket jelent a cég számára. Valószínűleg minden esetben többet, mint a székhelyszolgáltatás igénybevétele, szóval ennek bevezetésével akár spórolni is lehet, különösen akkor, ha valaki hosszú távra tervez. Márpedig egy sikeres cég esetében csakis a hosszú táv jöhet szóba.

Milyen előnyökkel jár a székhelyszolgáltatás igénybevétele?

A legfőbb előny, hogy a székhelyszolgáltató garantálja, hogy a hivatalos levelek és küldemények időben átvételre kerülnek, és az átvételről mihamarabb értesíti a cégvezetőt. Ez történhet e-mailben vagy sms-ben. Sőt, számos esetben a székhelyszolgáltató azt is vállalja, hogy szkennelve továbbítja az ügyfelek számára az átvett levelek tartalmát. Ez hatalmas könnyebbséget, dinamikusabb ügyintézést tesz lehetővé. Sok esetben arra is lehetőség van, hogy az átvett leveleket továbbpostázzák az ügyfelek részére, ennek köszönhetően nem kell attól tartani, hogy bármilyen gond adódik az át nem vett küldemények miatt. Természetesen a megbízható székhelyszolgáltató garantálja az iratok biztonságos tárolását is.

Mi a helyzet az iparűzési adóval?

Az említettek mellett a székhelyszolgáltatás további előnye, hogy az adott helyszínen kihelyezésre kerül a cégnév, valamint tökéletes helyszínt biztosít az esetleges NAV-ellenőrzésekhez. Márpedig a Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyszer szinte mindenkinél feltűnik, szóval erre számítani kell. Az előnyök sora itt még nem ér véget, hiszen egyes szolgáltatók olyan településen is tudnak székhelyet biztosítani ügyfeleik számára, ahol a székhelyszerződés megkötésekor iparűzési adómentesség van. Egyes cégek ezzel a lehetőséggel nagyobb összeget is meg tudnak spórolni. Nem véletlenül egyre népszerűbb a székhelyszolgáltatás, hiszen rendkívül költséghatékony és megbízható megoldást biztosít minden cég számára. Mindemellett néhány székhelyszolgáltató ingyenes cégalapítási, illetve cégmódosítási lehetőséget is biztosít az ügyfelei számára a teljes körű székhelymenedzsment mellett. Mindezt ráadásul sok esetben hűségnyilatkozat megkötése nélkül. Egyes székhelyszolgáltatók még pénzvisszafizetési garanciát is vállalnak. Érdemes közülük választani, hiszen az esetükben visszatérítésre kerül a szolgáltatás díja, ha nem elégedett az ügyfél. Nincs két egyforma székhelyszolgáltató, szóval minden választás alapos körültekintést igényel.

Előző sztori

Megpróbáltak megerőszakolni egy nőt Szegeden

Következő sztori

A WHO szerint globális kockázatot jelent az omikron variáns