/

Lázár János online fogadóóráján új részletek derültek ki a tram-trainről

Kifejezetten a vasút-villamossal kapcsolatban hirdetett online fogadóórát az országgyűlési képviselő, ahol általános információkat közölt a jövő heti indulással kapcsolatban és megválaszolta az eddig felmerült legfontosabb kérdéseket – de az élő közvetítés alá kommentelők kérdéseire is reagált.

Nemrég írtuk meg, hogy a tram-train hiba nélkül megtette az ötvenezredik kilométert a tesztüzemben, így semmi nem áll az indulásának az útjába. Hétfőn már felpattanhat bárki az új tömegközlekedési eszközre, amely Szegedet és Hódmezővásárhelyet köti össze. Lázár János úgy fogalmazott,

szerették volna közelebb hozni egymáshoz a két várost.

A politikus kiemelte, hogy a vonal kiépítése EU-s illetve kormányzati támogatásból lett finanszírozva, tehát a vásárhelyieknek egy forintért sem kellett a zsebükbe nyúlniuk a projekt megvalósításáért, továbbá így Szeged is 12 új villamossal tudott gazdagodni.

A piszkos anyagiak

Ami talán annyira nem is “piszkos”, hiszen tram-trainnel ingázni Hódmezővásárhely és Szeged között az egyik legolcsóbb – ha nem a legolcsóbb – opció lesz. Lázár megjegyezte, hogy a jövőben el szeretné érni, hogy a vásárhelyiek ingyen utazhassanak a vasútvillmoson.

Jelenleg 1 liter üzemanyag 480 forint, a tramtrainen a teljes árú menetjegy 465 forint lesz. Olcsóbban jutnak be majd az ingázók egyik városközpontból a másikba, mintha busszal vonattal, vagy akár autóval közlekednének. A Volán és MÁV kedvezményei szintúgy érvényesek lesznek a tramtrainen, így a MÁV arcképes igazolványok is.

Sokan voltak kíváncsiak a jegyek és bérletek áraira, a jegykonstrukciókra. Egy teljes árú jegy 465 forintba kerül majd, a bérletekről egyelőre csak azt tudni, hogy a vasútvillamossal a szegedi kombinált bérlet 20 ezer forint alatt lesz. Lázár János a 15 és 20 ezer forint közötti árat szeretne elérni, ami így sokkal olcsóbb lenne, mint a jelenlegi bérletek.

Hódmezővásárhelyen minden megállóban elhelyeztek egy jegyautomatát, melyből Szegeden 6 darabot vehetnek majd használatba, mindemellett a tramtrainen is vásárolhatunk majd jegyet bankkártyával.

Az országgyűlési képviselő egy reformötlettel is előállt, amit a kormánnyal is megvitatna, ez pedig a megyebérlet, ami 9990 forintba kerülne, és minden tömegközlekedési eszközt lehetne vele használni.

Mikor indul, mennyi idő az út?

November 29.-én 3:31 perckor indul az első járat, a beüzemelésnek több szakasza van. Most egy hosszabb próbaüzem indul utasokkal, és ez alapján fogják beállítani a későbbi menetrendet, menetidőt, sebességet. December végéig óránként közlekedik a tramtrain, januártól pedig megkezdik a menetrend véglegesítését,

innentől 30 percenként indul majd szerelvény, csúcsidőben pedig 20 percenként, a próbaüzemet pedig március közepén zárják le. A terv addigra, hogy 15-20 perces átlag járatsűrűséget el tudanak érni.

A kormánybiztos szerint a cél az, hogy a vásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér között a menetidő 40 percnél kevesebb legyen. A tesztek alapján a vasútvillamos jelenleg a busznál és a vonatnál is gyorsabban teszi meg a két város közötti távolságot. Kezdetben 80km/h-val közlekedik majd, ezért 40 perces a menetidő a belvárosok között, de ha a szerelvények 100km/h-val közlekednek majd, akkor ez akár 35 percre is csökkenhet.

Lesz éjszakai járat

Csütörtökön, pénteken és szombaton biztosan lesznek éjszakai járatok, hogy szerdán még szükség lesz-e rá, kérdéses, de szeretnénk minden fiatalt kiszolgálni, ne kelljen a tömegközlekedés miatt egy jó bulit kihagyni. A szülők is megnyugodhatnak, hiszen a tramtrain biztonságos, így a gyermekük hazaér éjszaka is, gyorsan, olcsón és biztonságosan. 

– mondta a kormánybiztos.

Erre voltak kíváncsiak az emberek…

Az online fogadóórán számos kérdésre, észrevételre reagált a képviselő. A válaszaiból például kiderült, hogy lesz a szerelvényeken wifi, pótdíj ellenében lehet kerékpárt is szállítani majd, valamint azt, hogy 15 ezren ingáznak Szeged és Hódmezővásárhely között.

A fogadóórán az is elhangzott, hogy Új-Kishomokon azért nem lesz tramtrain megálló, mert oda nagyon közel van a Hódmezővásárhely-Népkert megállóhely, ahol a beérkezőknek van lehetőségük parkolni és lezárni a kerékpárt is. A kormánybiztos kifejtette, hogy a szentesiek úgy tudnak a szeged felé való gyors közlekedésbe becsatlakozni, hogy átutaznak Hódmezővásárhelyre, és onnan eljutnak Szeged belvárosába a vasútvillamossal.

Szerinte a külföldi tapasztalatok alapján itthon is lecsökken majd azok száma, akik autóval, busszal vagy vonattal ingáznak a két város között, emiatt pedig jelentősen jobb lehet a levegő minősége a térségben.

via Délmagyar

Előző sztori

Egyre több a lakástűz a megyében, és mindegyikben van valami közös

Következő sztori

Ma van a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapja