Százezreket, sőt milliókat költenek el a szegedi politikusok hirdetésekre a közösségi oldalon

Közeleg az ellenzéki előválasztás, ennek aprópóján megnéztük, hogyan próbálnak maguknak előnyt kovácsolni a képviselőjelöltek a közösségi médiában. Ám nem csak őket vettük szemügyre.

A Csongrád-Csanád megyei 1. választókörzetben a jelenleg regnáló országgyűlési képviselő, az MSZP-s Szabó Sándor első számú kihívója a DK-s Binszki József, aki először a 2-es választókörzetben kampányolt, majd a pártok közti megegyezés révén végül az 1-esben indult el. A Szeged egyik felét és a Maros-szöget érintő körzetben szintén versenybe száll Törőcsik Károly Konrád az Új Világ Néppárt színeiben (az ÚVNP elnöke az a Pálinkás József, aki nem tudta összegyűjteni a szükséges aláírásokat, így biztosan nem lesz ellenzéki miniszterelnök-jelölt.)   

Szabó Sándor 2019 augusztusa óta nagyjából 250 ezer forintot költött direkt, politikai tartalmú kontetek hirdetésére, míg Binszki ennek csaknem az ötszörösét, 1 millió 219 ezer forintot tapsolt el a közösségi médiában.

Az esélytelenek nyugalmával induló Törőcsik Facebook-oldalát július 21-én hozták létre, azóta összesen 7355 forint összegben hirdettek rajta politikai tartalmat.

A Csongrád 2-es választókörzetben négy ellenzéki jelölt méri össze tudását: a Publicus felmérése szerint a momentumos Mihálik Edvin a legesélyesebb (igaz, ugyanezen felmérés szerint valamennyi jelölt elutasítottsága magasabb, mint bármelyikük támogatottsága – a szerk.), első számú riválisa az antiszemita, homofób múltjával szembenéző, Gyurcsány Ferenc támogatását élvező, jobbikos Tóth Péter. Rajtuk kívül az ÚVNP-t képviselő Bellányi Balázs és Tóth Szabolcs, a Mindenki Magyarországa Mozgalom képviselőjelöltje száll versenybe.

Mihálik csaknem 600 ezret költött már el, míg Tóth Péter kevesebb, mint 150 ezret. A kevésbé esélyes jelöltek közül Bellányi még nem költött direkt politikai tartalomra, Tóth Szabolcs is csak 8 ezer forintot szánt a hirdetésekre.

Fontos megemlíteni, hogy ezek a statisztikák csak a direkt politikai tartalmúnak jelölt bejegyzésekre szánt összeget mutatják. Mint arról a SzegedMa is beszámolt, január óta nem ajánl többé politikai szervezeteket felhasználóinak a Facebook, miután az Egyesült Államokban a választások közeledtével leállították a politikai szervezetek ajánlását, majd úgy határoztak, hogy ezt az egész világra kiterjesztik.

A közösségi oldal hirdetéstárában közügyekről, választásokról vagy politikáról szóló hirdetések esetén lehet keresni, akár az inaktív hirdetések között is (azaz azok között, amelyek már nem futnak a Facebook termékeiben). A hirdetéstár további információkat is megjelenít ezekről a hirdetésekről – többek között a hirdetés finanszírozóját, a ráfordítások nagyságrendjét, valamint a hirdetés elérését több demográfiai jellemző szerinti bontásban. Ezeket a hirdetéseket 7 évig tárolja a közösségi oldal. Tehát a feltüntett összegeknél akár lényegesen többet is elkölthettek a politikusok, ha az adott – meghirdetett – poszt nem “politikai” kategóriába került – mert mondjuk finom lecsót készített és erről posztolt, vagy egy találkozóról. A fenti összegek ezért csak tájékoztató jellegűek, de semmi esetre sem pontosak, inkább a “minimumot” mutatják.

Nemesi hasít Szegeden
A szegedi politikusok közül kimagaslóan sokat költ Facebook-oldalára Nemesi Pál. A Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos 2019 júliusa óta több, mint 10 millió forintot áldozott arra, hogy politikai tartalmai minél több ember hírfolyamában megjelenjenek. Ezzel szemben Botka László 2019 áprilisa óta “csak” 844 ezret költött ugyanerre a célra. Érdekesség, hogy a közösségi médiában meglehetősen aktív Szabó Bálint nem költ hirdetésekre és Fidesz szegedi országgyűlési képviselője, B. Nagy László sem – legalábbis a közösségi oldal hivatalos nyilvántartása alapján.

Előző sztori

1413 kilométert repült Észtországból a Zápor-tóig egy ritka madár

KÉPGALÉRIA!
Következő sztori

Esküvel kezdődött az új tanév az egyetemen