Közérdekű

Ilyen lesz az új belvárosi közlekedés, a régit jobb lesz elfelejteni

Ilyen lesz az új belvárosi közlekedés, a régit jobb lesz elfelejteni

2021. szeptember 27., hétfő
Ilyen lesz az új belvárosi közlekedés, a régit jobb lesz elfelejteni

A nyáron vette kezdetét az a hatalmas rekonstrukció, amely elsősorban a kerékpáros és közösségi közlekedést hivatott megkönnyíteni a belvárosban: az Oskola utca, a Híd utca és a Stefánia teljes körű felújítása és átalakítása az autósoknak fog fájni a legjobban. Most videón látható részletesen, hogy milyen változásokra lehet majd számítani, amikor a projekt megvalósul.

A felújítási munkálatok következtében szinte napról napra változik a forgalmi rend a környéken, mindig akad egy új útlezárás vagy forgalomelterelés, azonban ha elkészül a rekonstrukció, egy sokkal élhetőbb belvárost fogunk kapni. A szóban forgó terület infrastruktúrája és forgalmi rendje már évtizedek óta változatlan, így igazán rá is fért a megújítás.

Fókuszban a kerékpárosok és a gyalogosok

A Stefánia-Híd utca-Oskola utca tengely Magyarország legforgalmasabb biciklis útvonala, így nem meglepő, hogy a fejlesztések leginkább a kerékpáros közlekedést fogják biztonságosabbá tenni. A legnagyobb változás talán, hogy mind az Oskola utcán, mind a Stefánián irányhelyessé fog válni: ez azt jelenti, hogy mindig a menetirány szerinti jobb oldalon kell majd közlekedni. Ez az utcák két-két oldalán létrehozott, széles biciklisávokban fog történni.

Forrás: SASMob Szeged / Facebook

Javulni fognak továbbá a kerékpáros hálózat összeköttetési pontjai, és az új csomópontok is úgy lesznek kialakítva, hogy minden irány elérhető legyen a biciklisek számára. A kerékpáros hálózat terjedését segíti elő, hogy a belvárosban számos eddig egyirányú utcát nyitnak meg a kerékpárosok előtt.

Autóval nem éri meg áthaladni

A beruházás másik fő célja, hogy megszüntessék illetve csökkentsék a dugók kialakulásának okait, amelyet az okoz, hogy az autósok száma bőven meghaladja a terület kapacitását - így a megújulást követően is lehet számítani torlódásokra, azonban a dugók az eddiginél talán kevésbé fognak eldurvulni. Az autósokat érintő egyik legnagyobb változás, hogy megszűnik majd az észak-déli áthaladás a Hídfőnél, tehát az Oskola utcáról nem lehet majd a Stefániára hajtani - és fordítva.

Forrás: SASMobSzeged / Facebook

A koncepció szerint így a tranzitforgalom, amely csak áthaladna a belvároson így kiszorul az eredetileg is erre a célra létrejött utakra - a körutakra és a Huszár Mátyás rakpartra - és csak azok hajtanának kocsival erre a területre, akiknek egyébként is a belváros az úticéljuk. Megszűnik továbbá a balra, híd felé történő kanyarodás a posta felől és a Deák Ferenc utcából. A Belvárosi Híd felé tartó forgalom a Stefánia felől fog érkezni - ehhez mérten programozzák majd a lámpákat is.

A troli is felszabadul

Rengetegszer került fennakadásba a Stefánián közlekedő 9, 19-es troli, azonban a projekt lezárulása után ez a járat is könnyebben veszi majd a közlekedési akadályokat. A trolibuszok a Stefánián a kerékpárosok sávjában közlekedik majd, kivédve ezzel az autósok által okozott dugókat. Megépül továbbá a Múzeum megállóhely párja is, így könnyebben elérhetővé válik a színház és a Belvárosi Mozi.

Forrás: SASMob Szeged / Facebook

A rekonstrukció az Oskola utca, Hídfő és Híd utca területén november végéig tart majd a tervek szerint, a Stefániát pedig 2022. tavaszán kezdik majd átalakítani. Az összes lényeges információt szemléltetve is megismerheti az alábbi videóból:

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.