Drágult a jogosítvány, de Szegeden nem csökkent rá a kereslet

Cikkünk frissítése óta eltelt 10 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Egyetlen év alatt 10 százalékkal emelkedett a személygépjármű-vezetői tanfolyamok ára. Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján ma már átlagosan 235 ezer forint egy jogosítvány megszerzése. Ez négy éve 166 ezer forint volt, de tavaly ilyenkor is „csak” 212 ezer forintba került körülbelül. A drágulás a rendkívül gyorsan növekvő üzemanyagárak következménye, de az is srófolta az árakat, hogy nagy a kereslet a vezetési órákra. Emellett a koronavírus-járvány is éreztette hatását az autósiskolákban, a lezárások miatt bevételkiesésük volt.

Majoros Gabriella szerint a jogosítvány megszerzése megtérülő befektetés.

Majoros Gabriella 31 éve dolgozik oktatóként, 20 éve Szegeden tanítja a vezetőket.

Nem érzi, hogy az árak miatt csökkent volna a kereslet a jogosítványra a városban.

Aki meg akar tanulni vezetni, az nem nézi, hogy az mennyire drága, kifizeti azt. A befizetett összeg nagy része a gyakorlati oktatást fedezi. Ebből jelenleg 30 óra a kötelező, de ez nagyon ritkán elég a biztonságos autós közlekedés elsajátításához.

– A kötelező órák száma 25 éve nem változott de 20 év alatt 1,5 millióval nőtt a magyarországi gépjárműpark, ami azt jelenti, hogy sokkal nagyobb a forgalom, sokkal nagyobb és gyorsabb gépjárművekkel kell a felgyorsult világban, a felgyorsult forgalomban szembe néznünk. Erre készíti fel az oktató a tanítványait-fejtette ki az oktató.

MIT AD AZ OKTATÓ?

Majoros Gabriella szerint sokan úgy gondolják, hogy egy oktató vastagon keres a munkájával. Pedig ez nincs így. – Az oktató elvégzett egy viszonylag drága tanfolyamot, majd ezt évente önköltséges kötelező továbbképzésen frissítenie kell. Használ – méghozzá sokszor nem is éppen kímélő üzemmódban – egy 4-5 milliós, vagy akár ennél is drágább oktató járművet, amit az oktatásra megfelelően felszerelt. Ezt a kocsit szervizeli, fenntartja, fizeti a járulékokat saját maga és a járműve után, tankolja, biztosítást fizet, A tanuló által befizetett pénzből fenn kell tartania magát az iskolának is – tanterem, ügyfélfogadó, iroda és benne a dolgozók, akik az adminisztrációt intézik. Emellet az oktató veszélyes munkát végez és a tanuló testi épségéért is ő felel. Mire az összes kiadását fedezi, nem marad neki óránként több ebből a bevételből, mint egy átlagos fizetéssel rendelkező dolgozónak- sorolta.

Az oktató szerint nem szabad elfelejteni, hogy egy jogosítvány befektetésként is felfogható, hiszen sokan egy szakmát kapnak a kezükbe ha megtanulnak vezetni. Sőt külön kiemelte, hogy ha jó oktatóhoz kerül, hálás lesz, hogy ezt az összeget, nem  orvosokra, biztosítóra és karosszérialakatosra, vagy büntetésekre kell majd kifizetnie a jövőben. Éppen ezért tartja fontosnak, hogy aki biztonságosan közlekedni akar megtanulni, és nemcsak “jogsit szeretne” az az iskola kiválasztása előtt tájékozódjon, és a szerződést figyelmesen olvassa el, mielőtt aláírja azt.

MIT KAP A TANULÓVEZETŐ?

Nagyon fontos, hogy a befizetett pénzért minőséget kapjon a tanuló. Nálam és általában a kollégáknál egy kényelmes, tiszta, karbantartott autóban tanulhat. Az órán tudást kap, szakértelmet kap, figyelmet kap, minden hibáját az oktató korrigálja ki, megvédi az életét, ha balesetveszélyes helyzetbe kerül, vagy esetleg a még nem létező megfelelő tudásával ilyen helyzetet teremt-hangsúlyozta Majoros Gabriella.

Előző sztori

Felmarják a Híd utcát, marad a forgalmi rend

Következő sztori

Orbán: lesz negyedik hullám, de nem az elzárkózással lehet letörni