Kandó Imre főmérnök a Rádió 7-nek adott interjújában fogalmazott úgy, hogy karácsonyra már az új vasúttal vásárolhatunk be. Szentesre megérkezett a hatodik szerelvény, három másik pedig már 11 ezer kilométert teljesített az induláshoz szükséges 15 ezerből.
Mint a tram-train főmérnöke elmondta, az új szerelvényt már szoftverezik, méghozzá ugyanaz a csapat, akik az eddigi szerelvényeket is. Ha minden igaz, ez a kocsi is egy hónapon belül megkezdi a próbaköröket.
Érdekesség, hogy ara is külön szabály vonatkozik, hogy a 15 ezer kilométer mekkora részét kell városi,, illetve nagyvasúti hálózaton megtenni. A nemrég Hódmezővásárhelyen történt koccanásról is szó esett: a tram-train közlekedését megváltoztatták, a koccanás előtt is több alkalommal kicsin múlott egy-egy ugyanilyen eset. Jellemzőem a körforgalmakban fordul elő ennek a veszélye, sokak számára nem világos még, hogy a tram-train-nek elsőbbsége van - mondta a főmérnök.
Ugyanakkor Mucsi László projekttanácsadó elmondta, nagyon örül annak, hogy az általános iskolásokat már tájékoztatták a szakemberek a tram-trainre vonatkozó közlekedési szabályokkal kapcsolatban, ezt már régóta eldöntötték, hogy ha itt lesznek a szerelvények, akkor igyekeznek majd minél szélesebb körben felhívni a figyelmet a villamos okozta megváltozott közlekedési helyzetekre. A középiskolások is kapni fognak hasonló tájékoztatást, mint mondta.
Szó esett a szegedi kocsiszínről is és a vásárhelyi járműtárolóról is. A szegedi kocsiszín már felépült, a belső munkálatok zajlanak, a tervek szerint jövő tavasszal át is adhatják majd. A vásárhelyi járműtelepre három érvényes pályázat érkezett, és még ebben a hónapban kihirdethetik, ki a nyertes, ki valósíthatja meg azt.
(via Promenad24)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.