KVÍZ!

Az omnibusztól a tram-trainig

Cikkünk frissítése óta eltelt 5 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A közlekedés egyidős az emberrel. E heti kvízünkkel a szegedi tömegközlekedést vesszük górcső alá. Az omnibusztól a tram-trainig számos lépcső vezetett. Nézzük, Ön mennyire van képbe a közlekedési eszközök fejlődésével ?

143

Omnibuszból tram train

1 / 10

Szegedet 1854-ben érte el a vasútépítés. Az Indóház tér és a városközpont között elsőként Molnár Antal nyergesmester állított fel bérkocsi-vállalkozást. A tömegközlekedés története az 1857-ben megindult omnibusszal kezdődött. Mit jelent az omnibusz név?

Question Image

2 / 10

Az 1879-es nagyárvíz romokba döntötte Szegedet, megbénította a közlekedést. A rekonstrukció után az omnibusz már nem tudta kielégíteni a növekvő igényeket. A város pályázatot hirdetett a lóvasút létesítésére. Ló vontatta omnibuszon először 1884. július 1-jén utazhattak a szegediek. Megközelítőleg hány utast szállított a szegedi lóvasút 12 db személyszállító kocsija 1885-ben?

Question Image

3 / 10

A 27 éven át működő lóvontatású tömegközlekedés 1908-ban szűnt meg a Szegeden. Helyét a kor technikai csodájának számító villamosvasút vette át. Október 1-jén a 4311 méter hosszú, kétvágányú fővonalat átadták a forgalomnak. Menyi volt a villamosok megengedett legnagyobb sebessége?

Question Image

4 / 10

A szegedi köznyelvben elterjedt kifejezés a villamosra a tuja megnevezés. De vajon honnan ered e becenév??

Question Image

5 / 10

1926.augusztus 1-jén nyolc autóbusszal kezdte meg működését Szeged társaskocsi vállalata. Reggel 5 órakor hét autóbusz indult útnak, a fedélzeten, járatonként mindössze 2-3 utassal. Honnan indultak a járatok?

Question Image

6 / 10

Az 1900-as évek közepétől a buszok már igen népszerűek voltak, folyamatosan újabb és újabb járatok indultak és az autóbuszpark is dinamikusan növekedett. A Széchenyi téren és az Anna kútnál lévő buszvégállomás nem bírta ellátni a növekvő forgalmat, így új végállomás kialakítása vált szükségessé. Mikor épült meg a Mars téri buszállomás?

Question Image

7 / 10

A hetvenes években bekövetkező olajárrobbanás indokolttá tette a villamosüzemű tömegközlekedés fejlesztését. 1979. április 29-én megindult az 5-ös számú, első vidéki trolivonal. Az utasokat kilenc darab, az Urickij Trolibuszgyárban készült ZIU-9-es trolibusz szállította. Mikor vonták ki a forgalomból ezt a típust?

Question Image

8 / 10

Magyarországon Szeged mellett, még három városban utazhatunk villamossal. Melyik városok ezek?

Question Image

9 / 10

A Szegeden közlekedő első villamostípust 13 évvel ezelőtt újították fel. Az MWG 12-es 1960-ig szolgálta a szegedi utazóközönséget. Mi a jelenlegi funkciója?

Question Image

10 / 10

Magyarország legmodernebb kötöttpályás tömegközlekedési rendszere épül ki Szeged és Hódmezővásárhely között. A tram-train jelenleg próbaüzem alatt áll. Mi a jellegzetessége ennek a közlekedési rendszernek?

Question Image

a pontod

Az átlagos pontszám: 59%

0%

Előző sztori

A karantén egészségre gyakorolt hatásai

KÉPGALÉRIA!
Következő sztori

Küzdelmes meccsen pontot rabolt Pécsről a Szeged-Csanád GA