Százötven éve adták át a Szeged–Hódmezővásárhely-vasútvonalat

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

1870. november 16-án adták át az Alföld-Fiumei Vasút Szeged és Hódmezővásárhely közötti vonalszakaszát.

A vasútvonal kapcsán érdemes feleleveníteni a rókusi vasútállomás történetét. A hivatalosan Szeged-Rókus nevet viselő állomás 1869 szeptemberében nyílt meg, az Alföld–Fiumei Vasúttársaság szegedi fejpályaudvaraként. Az állomásépület átvészelte az 1879-es nagy árvíz pusztítását, így Szeged legrégebbi – „víz előtti” – épületei közt tarthatjuk számon.

A Rókusi pályaudvar nem sokkal az átadása után Fotó: Régi Szeged

Sokáig a Nagyállomás vetélytársa volt, azonban a trianoni békediktátum következményeként az állomás forgalma jelentősen visszaesett. A kommunista érában a Rókusi pályaudvarnak elsősorban teherforgalmi szerepe volt, amely a rendszerváltás után, a szegedi ipar hanyatlásával lecsökkent.

A Szeged–Hódmezővásárhely-vasútvonal jubileuma abból a szempontból különleges, hogyha minden a tervek szerint alakul, akkor egy év múlva ilyenkor már korszerű tram-trainek róják a köröket a két város között.

Előző sztori

Két autó is az árokba csapódott a Csongrád határában történt balesetben

Következő sztori

Egyértelmű a cél, csoportelső akar lenni a válogatott

Legutóbbi hasonló cikkek