Szegedi kutatók nagyot léptek előre a koronavírus új fertőzését vizsgálva

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A koronavírus új fertőzési mechanizmusát fedezték fel a szegedi Pharmacoidea Kft. kutatói, ami lehetőséget biztosíthat a kórokozók sejtbe jutásának gátlására.

A közlemény szerint az Európa legnagyobb gyógyszerfejlesztési programjában, az Innovatív Gyógyszer Kezdeményezésben (Innovative Medicines Initiative) részvevő kutatók felfedezésének lényege, hogy a koronavírus sejtfelszíni kötődésekor a már feltérképezett sejtfelszíni kötőhely, az ACE2 (angiotenzin konvertáló enzim) mellett a sejtfelszíni cukrozott fehérjékkel is kapcsolatba kerül, és ez elősegíti a vírus bejutását a sejtbe.

A Letoha Tamás vezetésével felfedezett új mechanizmus alkalmas lehet a koronavírus-fertőzés gátlására. Az erre vonatkozó szabadalmat a kutatók májusban nyújtották be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához.

A felfedezésről szóló kézirat jelenleg elbírálás alatt áll, de a koronavírus-járványra tekintettel a Nature kiadó saját preprint szerverén már nyilvánosságra hozta