Hírzóna

Világok harca: játékkonzolok a PC ellen

Világok harca: játékkonzolok a PC ellen

2020. augusztus 7., péntek
Világok harca: játékkonzolok a PC ellen

PC, vagy játékkonzolok. A gamer világ örök, eldöntetlen kérdése. Számos érv és ellenérv szól mindkét oldal mellett, így mindenki a saját elképzelései, prioritásai alapján választhat a lehetőségek közül. És akkor arról még nem is ejtettünk szót, hogy a konzolok világán belül is folyamatos a rivalizálás két gyártó között.

A „master race” jelenlegi állása

Fenti állítás talán némi magyarázatra szorul, hiszen elsősorban a számítógépes szubkultúrában terjedt el. Alapvetően a még nagyobb teljesítményre, még masszívabb PC-konfigurációkra való folyamatos törekvést és egymással való versengést jelenti, ugyanakkor gyakran használják a játékosok a PC-k és játékkonzolok közötti megkülönböztetésre, legtöbbször azt kiemelve, hogy utóbbiak teljesítménye messze elmarad egy számítógépétől. Ez az állítás a legtöbb esetben igaz is, hiszen egy számítógép egy moduláris rendszer, mely alkatrészenként folyamatosan fejleszthető, tovább növelve teljesítményét. Melyet egyébként korunk játékpiaca alaposan ki is használ, egyre realisztikusabb grafikai megoldásokat és játékmenetet alkalmazva.

A játékkonzolok ugyanakkor

fixen összerakott, egy adott teljesítményre képes eszközök, melyeket kifejezetten játékra fejlesztettek ki. Tulajdonképpen minden ízükben a játékosokra szabták őket. Igaz ugyan, hogy a PC-khez képest némiképp gyengébb grafikai és számolási teljesítménnyel bírnak, ám ez egyrészt csak a legkényesebbek számára szembetűnő, az élményből mit sem von le, másrészt egy apránként összerakott gamer PC-konfigurációhoz képest az áruk is igencsak kedvező.

Két nagy gyártó, bőséges kínálat

A játékkonzolok piacát egyértelműen két gigász „küzdelme” határozza meg. Az egyik a Sony által gyártott PlayStation, míg a másik a Microsoft zászlóshajója, az Xbox. A fejlesztések folyamatosak, néhány évente újabb konzolok kerülnek kiadásra – jellemzően egy időben – lekövetve a technológiai fejlődést, újabb és újabb megoldásokat alkalmazva. A vélemények erősen megoszlanak, hogy melyiket érdemesebb választani. Teljesítmény szempontjából minimális különbségek vannak és amiben egy kicsivel jobb az egyik, valamilyen más összetevőjében annyival jobb a másik. Az objektív döntés szinte lehetetlen. A játékkonzolok gyártói – tudván, hogy a technikai különbségek elhanyagolhatók – a játékok piacán igyekeznek meggyőzni a vásárlókat. Az exkluzív címek az egyik vagy másik konzolhoz tartozó, kizárólag arra a platformra elérhető játékok. Ennek tükrében tehát a játékok fejlesztőinek is óriási szerepe van a játékkonzolok piacának befolyásolásában.

2020, a konzolok új szériája

Az idei év végén várhatóan mindkét nagy gyártó piacra dobja legújabb termékeit, így a PlayStation 5 és az Xbox Series X határozza majd meg az ünnepi időszak konzolvásárlásait. Az új készülékek egészen új szintet jelentenek a jelenlegi csúcsmodellekhez (PlayStation 4 Pro, Xbox One X) képest is, az eddig megosztott információk és prezentációk alapján ez teljesen egyértelmű. Az új bejelentések és technikai specifikációk továbbra sem hoztak egyértelmű döntést egyik irányban sem, az azonban biztos, hogy a konzolok is kezdenek felzárkózni a PC-k mögé, mint olcsóbb, ám teljesítményében egyre inkább azonos opció. Ragadjunk tehát kontrollert és kapcsolódjunk ki a játékvilágban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.