Gazdaság

Megvette a KIKA-t, Szegeden terjeszkedne az XXXLutz

Megvette a KIKA-t, Szegeden terjeszkedne az XXXLutz

2020. augusztus 6., csütörtök
Megvette a KIKA-t, Szegeden terjeszkedne az XXXLutz

A közelgő márkaváltás után az eddig KIKA-ként ismert áruházlánc immár XXXLutz néven a piacvezető szerepet célozza meg Magyarországon, vagyis az IKEA babérjaira tör – mondta a Világgazdaságnak adott exkluzív interjúban Ingo Schalk, a KIKA Lakberendezési Kft. ügyvezetője. Az új tulajdonosi háttérrel Miskolcon és Szegeden is terjeszkedne a vállalat.

A lapban olvasható interjú szerinttavaly szeptemberben vette meg az XXXLutz a KIKA-t, azóta dolgoznak a háttérben azon, hogy a régi gyakorlatról áttérjenek az új struktúrára. Az informatikai háttérrel együtt a beszerzés, a logisztika is új alapokra kerül – árulta el Ingo Schalk ügyvezető. Kifejtette, hogy mivel az XXXLutz nagyobb árukészlettel rendelkezik, az új felállásban a teljes szortiment felét adja csak a KIKA, a többi az anyacég révén kerül a polcaikra. A szintén a cégcsoporthoz tartozó Mömaxhoz és Möbelixhez hasonlóan így élvezhetik egy multinacionális vállalat központi beszerzésének előnyeit, egyúttal viszont ragaszkodtak a meglévő hazai slágertermékek megtartásához, amelyek a magyar ízlésvilág változását követték le az elmúlt években. Ez azt jelenti, hogy várhatóan mintegy 10-12 ezer árucikk marad. A cikkből kiderül az is, hogy az ügyvezető szerint a hat meglévő áruház után a hetedik és a nyolcadik Miskolcon, illetve

Szegeden

épülhet majd fel, az online csatorna részarányát pedig a mostani 4-ről 10 százalékra tornásznák fel a következő években. Részletek

ITT

olvashatók.

(Kiemelt kép: Kallus György/VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.