Sport

MotoGP-pálya épül Magyarországon

MotoGP-pálya épül Magyarországon

2020. június 20., szombat
MotoGP-pálya épül Magyarországon

A magyar kormány korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít Hajdúnánás külterületén, amely alkalmas lesz egyebek mellett a Forma

1 motoros megfelelője, a világ első számú gyorsaságimotoros-versenysorozata, a MotoGP futamainak befogadására is - jelentette be az innovációs és technológiai miniszter szombaton Hajdúnánáson.

Palkovics László a projektindító sajtótájékoztatón azt mondta: a beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló-létesítmények, tréningközpont, konferenciaközpont, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül. A MotoGP jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal kötött megállapodás nyolc évre szól, az első versenyt 2023-ban rendezik meg a kelet-magyarországi pályán - jelezte a miniszter. Palkovics László kitért arra, sokan megkérdőjelezik, hogy a koronavírus-járvány utáni helyzetben az ilyen beruházások alkalmasak-e arra, hogy a gazdaságot minél hamarabb átsegítsék a növekedési pályára. A tárcavezető határozott igennel válaszolt erre a kérdésre, meggyőződése szerint az ilyen és hasonló komplex fejlesztések eredményezik egy-egy régió kiemelkedését, a MotoGP-beruházás eredményeként pedig Győr és Kecskemét után Debrecen, illetve a kelet-magyarországi térség is a magyar járműipar központjává válik.

Palkovics László beszélt arról is, hogy a kormány elfogadta az autó-motorsport stratégiát, amely kiterjed az infrastruktúra-fejlesztésre, az oktatásra és edzőképzésre, illetve a sportág jövőbeli támogatására is.

A tárcavezető köszönetet mondott az eseményen jelenlevő Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnoknak, aki "rátette Magyarországot a MotoGP térképére", amely nélkül nem épülhetne ilyen versenypálya Magyarországon. Olyan aszfaltcsíkot építenek, amilyen még nincs a világon, és a sport mellett a közlekedésbiztonsági képzéseknek is helyet biztosít a jövőben - tette hozzá a miniszter. Kósa Lajos országgyűlési képviselő a leendő pálya helyére utalva felidézte az egykori bátor hajdúkat, akik szürkemarhák százait hajtották nyugati városokba és hozták vissza a pénzt a hosszú úton számos megpróbáltatást kiállva. Azt mondta: "a motorosok a mai hajdúk", a természet barátai, "kell hozzá elszántság". A politikus hozzátette, a leendő MotoGP pálya Hajdúnánás határában, a Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza háromszög súlypontjában helyezkedik majd el, és jelentős mértékben hozzájárul a térség gazdasági, turisztikai fejlődéséhez. Kósa Lajos meggyőződése szerint a nagyvárosi közlekedés problémáira a "kétkerekű közlekedés lehet a megoldás", a MotoGP pálya mellett kialakításra kerülő tréningközpont pedig ebben is segíthet.

Az építkezéssel Kelet-Magyarország felkerül a világtérképre, a beruházás az egész ország számára marketing és turisztikai érték - fűzte hozzá Kósa Lajos.

Tiba István, a térség országgyűlési képviselője és Szólláth Tibor, Hajdúnánás polgármestere egyaránt a sportberuházásnak a régió gazdasági, turisztikai fejlődésére gyakorolt várható jótékony hatásáról beszélt. Talmácsi Gábor azt mondta, a MotoGP a piramis csúcsa, a világ negyedik legnézettebb sportja. Jelenleg évi 20 futam szerepel a versenynaptárban, amire a hajdúnánási pálya elkészül, 22-ben maximálták a versenyek számát, ezek közül az egyik Magyarországon lesz. A 125 köbcentiméteres (jelenleg Moto3) kategóriában világbajnok versenyző fontosnak nevezte az utánpótlás nevelését a motorsportban. Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke jelezte: számos világ- és Európa-bajnokság helyszíne Magyarország, csupán Debrecenben évi két-három salakmotor-versenyt rendeznek. A járvány miatt az idén eddig csak két motoros világversenynek adott otthont Budapest, de már készülnek a harmadikra, az oldalkocsis motoros világbajnokságra - fűzte hozzá.

(MTI)

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.