Kibővíti a magyar kormány azt a támogatási összeget, amelyet arra szánnak, hogy a város közösségi közlekedése 100%-ban környezetbarát lehessen - elsőként Magyarországon. Ennek az az ára viszont, hogy az eredetileg 7 milliárdos keretet csaknem 10-re emelik, de nem az önkormányzatra bízzák a megvalósítást, hanem a régió közlekedési szakcégére, a Volánra.
Az elmúlt hetekben a szkeptikusok számára is világossá válhatott, hogy a kormány nem a szavak szintjén küzd a klímaválsággal szemben. Orbán Viktor miniszterelnök legutóbb az évértékelőjén jelentett be egy
igen konkrét lépésekből álló programcsomagot
.
Most új hírünk van, ami érinti Szegedet, sőt csak Szegedről szól. A kormány a Modern Városok Program keretéből a tervezettnél lényegesen több pénzt fordít a város közösségi közlekedésének megújítására.
Bár eredetileg 7 milliárdos összegben állapodtak meg az önkormányzattal, ezt most közel 10 milliárdra emelik meg, a projektet pedig a város helyett inkább rábízzák a régió közlekedési szakcégére, a Volánra.
– Hosszas egyeztetéseket követően sikerült megállapodni a Modern Városok Program (MVP) keretében megvalósuló városi tömegközlekedés-fejlesztés irányáról a Miniszterelnökséggel és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal – közölte érdeklődésünkre Bartók Csaba, az MVP szegedi koordinátora, a Fidesz városi elnöke. – A tárgyalások során sikerült ezt a szegedi fejlesztést összhangba hozni Magyarország gazdaságpolitikai és a klímavédelmi céljaival. Így
a szegedi tömegközlekedés a beruházást követően 100 százalékban környezetbarát lesz,
hiszen a jelenlegi dízelüzemű autóbuszok helyett elektromos meghajtású buszok fognak közlekedni a város utcáin.
Ezzel Szeged lehet az első város Magyarországon, ahol nem csak álom marad a zéró emissziós tömegközlekedés. – Tisztában vagyunk vele, hogy ez a megállapodás nem vág egybe Szeged jelenlegi vezetésének tervével. Ugyanakkor meggyőződésünk, hogy
ez a teljesen környezetbarát tömegközlekedés sokkal jobban szolgálja a szegediek érdekét, mint az, hogy a meglévő elektromos közlekedési infrastruktúrát, járműveket fejlesszük csak
– magyarázza Bartók, aki szerint ebben az új fejlesztésben lehetőség lesz magyar gyártmányú buszok beszerzésére is, míg a trolik, villamosok esetében erre nem lett volna mód. Maradtak volna a használt, lehordott, de kicsinosított járművek.
Bartók Csaba azt mondja, azért bíznak abban, hogy Botka Lászlóék is a fejlesztés mögé állnak (noha eredetileg más elképzelése volt a városvezetésnek), mert ezzel
az új kormányzati támogatással a jelenlegi negyvenről száz százalékra lehet emelni a környezetbarát tömegközlekedési eszközök arányát a városban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.