Közélet

Nem tetszik Botkáéknak, hogy a kormány mással intézné a szegedi, zöld közösségi közlekedést

Nem tetszik Botkáéknak, hogy a kormány mással intézné a szegedi, zöld közösségi közlekedést

2020. február 29., szombat
Nem tetszik Botkáéknak, hogy a kormány mással intézné a szegedi, zöld közösségi közlekedést

A város alpolgármestere nyilvánosan méltatlankodott ezen, pedig a város tömegközeledése elsőként az országban teljes egészében zöld és környezetbarát lehetne. Az ügyről

EBBEN a cikkben írtunk részletesen

. A lényeg az, hogy kibővíti a magyar kormány azt a támogatási összeget, amelyet arra szánnak, hogy a város közösségi közlekedése 100%-ban környezetbarát lehessen – elsőként Magyarországon. Ennek az az ára viszont, hogy az eredetileg 7 milliárdos keretet csaknem 10-re emelik, de nem az önkormányzatra bízzák a megvalósítást, hanem a régió közlekedési szakcégére, a Volánra. Mindezt Nagy Sándor, a város alpolgármestere úgy kommentálta, hogy:

"A Kormány saját magának adna ajándékot, de közben elvárná, hogy örüljünk neki. Pedig a négyes villamos felújítása és a trolifejlesztés is sürgető feladat Szegeden és a projekt azonnal indulhatna is. Ha Bartók Csaba villanybuszos bejelentése valóra válik, akkor mivel az a projekt semennyire nincs előkészítve, évekig nem fog semmi történni, ami persze egyfajta takarékosságnak is tekinthető, hiszen valójában úgysincs pénz modern városokra."

A szegedi Fidesz nem hagyta szó nélkül Nag Sándor mondatait, ők ezt küldték:

"Nagy Sándor alpolgármester figyelmét elkerülhette a Modern Városok Program végrehajtásáról szóló 250/2016. (VIII. 24.) kormányrendelet 4. paragrafusának 2. bekezdése, mely szerint a támogatás a megállapodással rendelkező megyei jogú város részére nyújtható, viszont, ha a beruházás állami vagy állami tulajdonú gazdasági társaság keretében hatékonyabban valósítható meg, akkor a támogatást ezen keresztül kell biztosítani.

Bízunk benne, hogy alpolgármester úr számára megnyugtató választ adtunk, és nem fognak akadályt gördíteni a beruházás elé, hiszen azt a város vezetői is beláthatják, hogy Szeged sokkal többet nyerhet azzal, ha az általunk javasolt formában valósul meg a tömegközlekedés fejlesztése.

Legyen Szeged az első magyar város, ahol 100 százalékban elektromos a tömegközlekedés!"

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.