Közélet

Piroson áthajtó buszosok miatt lesz hosszabb a zöld a Mars térnél

Piroson áthajtó buszosok miatt lesz hosszabb a zöld a Mars térnél

2020. február 7., péntek
Piroson áthajtó buszosok miatt lesz hosszabb a zöld a Mars térnél

Több ideig fordulhatnak balra a Mars téri autóbusz-pályaudvarról a helyközi- és távolsági buszjáratok – derült ki szerdán az önkormányzat Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottságának ülésén.

Az ülésen elhangzott, hogy a változtatásra a SASMob projekt keretein belül van lehetőség, ami a közösségi közlekedés vonzóvá tételét teszi lehetővé a városban közvetett módszerekkel. Ezen belül gyűjtötték be azokat az adatokat, amellyel városszerte több helyen teszik gördülékenyebbé a tömegközlekedési eszközök útját. A buszsofőrök visszajelzése alapján a Mikszáth Kálmán utca nagykörút felőli végénél kell némileg átalakítani a jelzőlámpákat úgy, hogy a Mars térről balra kanyarodva hosszabb idejük legyen átjutni.

Erről a jelenségről többször is beszámolt hírportálunk, először tavaly

ősszel

, ezután a Volánbusz vizsgálatot indított a szabálytalankodó sofőrök ellen.“Minden esetben, amikor bebizonyosodik, hogy az autóbusz-vezető munkavégzése során nem tartotta be a KRESZ előírásait, társaságunk természetesen megteszi a szükséges intézkedéseket. A VOLÁNBUSZ Zrt. számára ugyanis kiemelten fontos, hogy a kollégák teljeskörűen betartsák a közlekedési szabályokat. A társaság – az általa szervezett oktatásokon és az egyéb információs kiadványokban is – rendszeresen felhívja erre a figyelmet” – közölték októberben. Ezt követően viszont decemberben is felkerült egy olyan felvétel az internetre, amelyen

piroson áthajtó buszt lehetett látni

. Nem tudjuk, hogy pontosan mikor történik meg a változtatás, azonban a bizottsági ülésen több más kérdés felmerült ennek kapcsán. Többen azt vetették fel, hogy az uniós forrásnak számító SASMob nélkül nem tehetné meg az önkormányzat a változtatást. A válasz erre a kérdésre az, hogy megteheti, azonban a SASMob úgynevezett soft módon, azaz nem közvetlenül – például új tömegközlekedési eszközökkel – teszi vonzóvá a város lakóinak a tömegközlekedést, és ebbe beletartozik a jelzőlámpák zöld idejének optimalizálása is, amelynek az előzetes felmérését biztosítja ez a program.

Tápai Péter, a bizottság elnöke azonban megkeresésünkre elmondta, a Mars téri kereszteződés kérdése összetettebb, ugyanis nemcsak a szolgáltatókkal, hanem a Magyar Közúttal egyeztetve kell eldönteni, hogyan változik meg a zöld jelzés a kereszteződésben, a nagykörút ugyanis főútvonal.

A módosításban a Belvárosi híd újszegedi hídfője is érintett, itt mindennap beáll a forgalom csúcsidőben, azonban a változtatás ezt a jelenséget némileg orvosolhatja. A bizottsági ülés bruttó 12,8 millió forintos forrás megszavazásáról döntött szerdán a tervezésre.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.