Szabó Sándor országgyűlési képviselő hétfőn a parlamentben országgyűlési határozati javaslattal élt a harmadik Tisza-híd kapcsán.
"Nemcsak Szegednek, hanem a térség számára is jelentős gazdasági potenciált jelentett volna" – fogalmazott a harmadik Tisza-híd kapcsán Szabó Sándor, Szeged szocialista országgyűlési képviselője a parlamentben hétfőn. Szabó napirend utáni felszólalásában felidézte, szinte nincs olyan választási kampány Szegeden, amikor ne kerülne szóba a fejlesztés.
A 2002 utáni polgármesterváltást követően továbbra is prioritást élvezett a harmadik Tisza-híd kérdése Szabó szerint, de talán fontosabb fejlesztésként kezelték az M43-as autópálya Szegedig, majd a szerb határig történő építését. Ezt követően az M43-as fejlesztését a harmadik Tisza-híd felépítésével egészítették volna ki. "2010-ben, az önkormányzati kampányban ismét felmerült a harmadik Tisza-híd megépülése, szintén megígérte Orbán Viktor miniszterelnök úr, azonban azt kell mondjam, hogy 2015-ig ebből semmi nem valósult meg" – emlékeztetett a képviselő. Ezt követően Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter és Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai államtitkár koordinációjával bővítették a projektet úgy, hogy az ne csak közúti, hanem vegyes forgalmú híd legyen.
"Tartalmazná a Szeged-Makó közötti elővárosi vasútvonalat, valamint egy P+R parkoló megépítését. Értelemszerűen a költségek jelentősen megugrottak, ez egy 35 milliárdos beruházást jelent ma már, amit így vélhetően Szeged város önerejéből nem lehet megvalósítani, kormányzati támogatás kell hozzá"
– magyarázta Szabó. Ezt követően a képviselő arról beszélt, hogy Orbán Viktor legutóbb 2017 januárjában járt Szegeden és kötött megállapodást Botka Lászlóval a Modern Városok Program kapcsán.
"Maga a megállapodás több programot tartalmazott, aminek sarkalatos pontja volt a Tisza-híd megépítése és erre vonatkozóan 2017 márciusában született egy kormányhatározat, amely az integrált közlekedésfejlesztési operatív program keretében rendelkezésre álló, valamint hazai forrás bevonásával kívánta megvalósítani a fejlesztést"
– mondta Szabó, majd hozzátette, a megállapodásban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF) bízták meg igénylőként, és 15,5 milliárd forintot bocsátott rendelkezésre a kormány. A projekt előkészítésére 2019. március 31.-t, a megvalósítására pedig 2022. augusztus 31.-t jelölték meg. "Azóta sajnálatos módon nem történt semmi, úgyhogy országgyűlési határozati javaslattal kívánok élni a képviselőtársaim felé, hogy a projekt megvalósításában segítsenek, miniszterelnök urat, illetve az érintett képviselőket írásban keresem meg, hogy támogassák a projektünket" – fogalmazott a képviselő. Az idei önkormányzati választáson a harmadik Tisza-híd felépítése Nemesi Pál független polgármesterjelölt egyik legfontosabb programpontja volt. Nemesi több alkalommal egyeztetett a híd kapcsán Gyopáros Alpárral, a Modern Települések fejlesztéséért felelős kormánybiztossal. A választást követően Tápai Péter, a Fidesz önkormányzati frakciójának vezetője elmondta, képviselőcsoportjával továbbra is a harmadik Tisza-híd felépítéséért dolgoznak kormányzati kapcsolataikat felhasználva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.