Olvasóink többször panaszkodtak már, hogy a tömegközlekedési eszközökön a fedélzeti jegyautomata meghibásodása esetén önhibájukon kívül kell többet fizetniük a jegyért a sofőrnél. Most mi is szembesültünk a problémával, ezúttal a 73-as buszon mondott csődöt a jegyárusító masina.
Csütörtök este a szemerkélő eső miatt úgy döntöttem, hogy ezúttal kerékpár helyett busszal megyek edzésre. A 19 órakor induló 73-as járatot néztem ki magamnak. A busz 18:59-kor gördült be a megállóba. Bérlet vagy jegy helyett a bankkártyámat mutattam fel a sofőrnek, jelezve neki, hogy a fedélzeti automatánál tervezem a jegyvásárlást.
Igen ám, de a technika ördöge közbeszólt, a masina nem működött. A sofőr váltig állította, hogy eddig semmi baja nem volt. Kicsit vonakodva fogadtam a szavait, hiszen így kénytelen voltam nála vételezni a tikettet, ami 370 forint helyett 450 forintba került.
Ekkor akadt egy kis bökkenő: csak ötezres volt nálam, abból pedig nem tudott visszaadni. Rövid tanakodást követően tett egy méltányos ajánlatot:
„ Fél perc múlva indulok, addig szaladj el a pékségbe, hátha felváltják. De siess!” – kötötte a lelkemre.
Erre lóhalálában rohanni kezdtem az üzletbe, legalább a bemelegítés meglesz – gondoltam. Szerencsém volt, vásárlás nélkül felváltották. Mire visszaértem a buszhoz egy hölgy éppen akkor szembesült az automata üzemzavarával. Kevésbé finomkodott a jelzőkkel, mint én.
„Legalább ne hirdetnék nagy pofával, hogy így is lehet jegyet venni! Mi isszuk meg a levét a meghibásodásnak!” – fakadt ki utastársam, majd – miután lecsillapodott – megvette 450 forintért a jegyét és helyet foglalt.
Nem dől össze a világ a 80 forintos többletkiadás miatt, de mégis bosszantó, hogy az ember önhibáján kívül fizet tanulópénzt a közlekedési társaság felé.
(Kiemelt képünk illusztráció)