Közélet

Jól halad a tram-train beruházás: Vásárhelyen már a vonalakat építik ki

Jól halad a tram-train beruházás: Vásárhelyen már a vonalakat építik ki

2019. április 17., szerda
Jól halad a tram-train beruházás: Vásárhelyen már a vonalakat építik ki

Már elkészült a szegedi villamoshálózat rácsatlakozása a Hódmezővásárhelyre vezető vasútvonalra a Rókusi állomásnál. Eközben Vásárhelyen a belvárosban folynak a vonalkiépítési munkálatok. 2021-ben indulhat az első járat.

Lázár János, a tram-train fejlesztésért felelős kormánybiztos a napokban adott interjút a projekt állapotával kapcsolatban. Az országgyűlési képviselő elmondta, a beruházás a tervezetteknek megfelelő tempóban halad.

Fotó: vasarhely24.hu

Hatalmas és rendkívül összetett beruházásról beszélünk, de a kivitelezők jó munkát végeznek és ütem szerint haladnak. "Sajnos a közmű kiváltások már nem működtek ennyire zökkenőmentesen: 2017 nyarára el kellett volna készülniük. Ha van csúszás akkor annak ez az oka, a közmű szolgáltatók sok esetben nem találták a víz és gázcsöveket. Azon dolgozunk, hogy az ebből eredő késést kivitelezői oldalon behozzuk, de például a városi távhő szolgáltató közmű kiváltása még várat magára" – árulta el. Az interjúból kiderült, a 70 milliárdos projekt tovább bővülhet közvetetten, hiszen a vásárhelyi nagyállomás is megújulhat. "A miniszterelnök támogatja az elképzelést, szeretném, ha korszerű, modern állomást építenénk, fedett peronokkal, és garázzsal a nagyértékű villamosok számára" – mondta Lázár.

Hódmezővásárhely – A tram-train vasúti pálya építése. Fotó: Délmagyar / Karnok Csaba

A várhatóan 2021-ben induló járatok menetrendje szerint nap közben 20 percenként jár majd a vonatvillamos, kevésbé frekventált időszakban pedig félóránként. A reggeli csúcsidőben, azaz 6.20 és 7.10 között viszont tízpercenként indulnak majd a járatok a tervezett menetrendben. A két végállomás között a várható menetidő 42 perc, de a Vásárhely és Szeged belvárosa közötti távot a Stadler szerelvények 32 perc alatt tehetik meg a távot. Szegeden kevésbé látványosan alakult eddig a beruházás, hiszen a már meglévő 1-es villamosvonalat kellett rácsatlakoztatni a vasútvonalra a töltésen belül. Ezzel szemben Hódmezővásárhelyen hosszú hónapok óta folynak a munkálatok városszerte. Ez idő alatt a két város közti vasutat korszerűsítették, ám ezek a munkálatok hamarosan befejeződnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.