Gazdaság

43 milliárdos beruházást kap a Lufthansától Miskolc, pedig reptere sincs

43 milliárdos beruházást kap a Lufthansától Miskolc, pedig reptere sincs

2019. február 21., csütörtök
43 milliárdos beruházást kap a Lufthansától Miskolc, pedig reptere sincs

A német Lufthansa vállalatcsoport repülőgépjavítással és -fenntartással foglalkozó vállalata, a Lufthansa Technik AG 43 milliárd forintos befektetéssel szervizközpontot telepít Miskolcra - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten, a beruházás sajtótájékoztatóján.

Szijjártó Péter közölte, hogy a 400 munkahelyet teremtő üzem létrejöttéhez a magyar kormány képzési támogatással járul hozzá. A repülőhajtóművek alkatrészeit javító miskolci szervizközpont nem csupán a Lufthansa, hanem más nemzetközi légitársaságok gépeit is fogadja majd - tette hozzá. A repülőhajtóművek fenntartása és gyors szervizelése - mint fogalmazott - kulcskérdés a légitársaságok számára, a kiszolgáló üzemek jelentősége ezért a légi közlekedéssel együtt rohamosan nő. A miniszter szerint a Lufthansa magyarországi beruházása nemcsak azért fontos, mert a világ egyik legsikeresebb légiközlekedési cégcsoportja áll mögötte, hanem azért is, mert a német óriásvállalat megjelenése új minőség a magyar repülőgépipar számára. A befektetők döntését a Lufthansa Technik 20 évnyi kedvező magyarországi tapasztalata mellett Miskolc vezetése is megkönnyítette azzal, hogy kedvező befektetési környezetet teremtett, így a borsodi megyeszékhelyet ma már szinte minden jelentős beruházó lehetséges befektetési helyszínként tartja számon - emelte ki Szijjártó Péter. De nem csak erről maradt le Szeged mostanában.

Csak az utóbbi félévben egy-egy komoly iparberuházás landolt Debrecenben, valamint Békéscsabán is. Előbbi az új BMW-gyárat kapta meg, amely 1 milliárd eurós befektetést jelent,

a Linamar Hungary Zrt. "csak" 17 milliárdos beruházását telepítia békési megyeszékhelyen.

Pedig a szegedi reptérre ráférne némi fejlődés

. A Lufthansa összeszerelő-üzem kapcsán

kérdéseinket elküldtük Báló Tamásnak, a szegedi reptér vezetőjének, aki egyébként ezt megelőzőenUjhelyi István exsofőrjeként dolgozott, majd az egyik Szeviép-leányvállalat ügyvezetői székébe került.

Arra vagyunk kíváncsiak, hogy az önkormányzati cég értesült-e arról, hogy a Lufthansa gyárat szeretne építeni Magyarországon és pályázott-e érte? Ha pályázott, milyen elképzelések voltak? Mi nem tűnt elégségesnek a vállalat részéről, ami miatt nem Szegedet választották? Ha tudták, de nem pályázott a város, akkor pedig miért nem? Amint választ kapunk, frissítjük anyagunkat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.