Vasárnapig nosztalgiázhatunk Szegeden


Szeged legendás járművei kigördültek a garázsból, és május 27-ig minden nap róják a köröket a város utcáin.
Múlt héten az SZKT forgalomba állította nosztalgia trolibuszait, valamint a 114 éves retro villamosát is, ennek apropóján utánanéztünk, hogy milyen történetek fűződnek Szeged legendás járműveihez.
Az utolsó szovjet trolibusz
Szegeden 2007-ben vonták ki a forgalomból az utolsó működőképes ZIU-9-est, azonban 2011-ben felújították és azóta nosztalgia járatként üzemel a 153-as pályaszámú szovjet trolibusz. Az 1986-ban gyártott tűzpiros járgány a téli időszakban feldíszített karácsonyi troliként szokott közlekedni, most azonban eredeti formájában utazhatunk a matuzsálemkorú közlekedési eszközzel.

Tizenkettőből mára már csak két Ikarus maradt
, ezek közül négy a széria különböző prototípusa volt, míg kettőt Eberswaldéból vásárolt az SZKT használtan. Az 1991 és 1993 között érkezett hat Ikarus 280-ast ZiU 9-es trolikból származó elektronikával látták el. Ma már csak az 502-es valamint az 505-ös pályaszámú Ikarusok szolgálják a szegedi tömegközlekedést, igaz egyik sem közlekedik menetrend szerint. A kocsik közül az utolsóként érkező 505-öst 2009-ben felújították, azóta nosztalgia járatként szokta róni Szeged utcáit.

A velünk élő történelem
A 313-314-es pályaszámú, F típusú ikermotorkocsi eredetileg Budapesten közlekedett
, a kocsik 1904-ben készültek a Schlick gyárban. A villamosokat 1968 és 74 között ikresítették. A típusból került ki a legutolsó kéttengelyes forgalmi jármű Budapesten, 1984-ben selejtezték őket. Ekkor Debrecen és Szeged is vásárolt belőlük. Felújításukat 2004-ben végezte el az SZKT.
