Pénteken délelőtt 10 órától a Szegedi Tudományegyetem Krajkó Gyula termében szemléletformáló előadásokkal várják a természettudományi szakterülettel rendelkező pedagógusokat.
A „Klímaváltozással kapcsolatos ismeretek a közoktatásban” címmel meghirdetett rendezvény fontos részét képezi egy uniós forrásból finanszírozott nagyobb léptékű stratégiai projektnek.
A projekt keretében a Szegedi Tudományegyetem közreműködésével már korábban elkészült Csongrád megye klímastratégiája, melynek célja a klímavédelmi törekvések támogatása, valamint a szemléletformálást elősegítő intézkedési javaslatok meghatározása.
A tavaly elindított Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében életre hívott 30 millió forintnyi keretösszegű, száz százalékban európai uniós forrásból finanszírozott (KEHOP-1.2.0-15-2016-00003) projektben kidolgozták a megyei klímastratégiai dokumentumot. A szakemberek úgy vélik, a dokumentum megléte megalapozhatja a megye hatékonyabb fellépését a klímaváltozás negatív hatásaival szemben.
A rendezvényen a résztvevő pedagógusok a mindennapi oktató-nevelő munkájukban jól hasznosítható, gyakorlati ismeretekkel gazdagodhatnak. A rövid elméleti előadások mellett módszertani gyakorlatok is lesznek. Ilyenek például a jó gyakorlatok és az interaktív foglalkozások, melyekkel a rendezők szeretnék közelebb hozni a pedagógusokhoz az új szemléletmódot.
„Az éghajlatváltozás jelensége egyre inkább ismert a közvélemény számára, de annak okai és hatásai, a hatások mérséklése és az érintettek szerepvállalásának lehetőségei terén szemléletformálásra van szükség.”
– hangsúlyozta Dr. Gulyás Ágnes egyetemi adjunktus.
Dr. Gulyás Ágnes tanszékvezető-helyettes, aki Csongrád-megyei klímareferens – az esemény főszervezője – elmondta, a Szegedi Tudományegyetem a tanárképzés regionális fellegvára. Ezért kulcsfontosságú a pedagógusok legkorszerűbb ismeretekkel való megismertetése. Erre kiváló alkalom nyílik a péntekihez hasonló workshopok alkalmával, hiszen a résztvevők gyakorlati, interaktív módon ismerkedhetnek meg az újdonságokkal.
Az adjunktusasszony kiemelte,
rengeteg tévhit kering a fiatalok körében a klímaváltozással kapcsolatban.
Ezek tisztába tételében fontos feladat hárul a természettudományos tantárgyakat tanító pedagógusokra.
„Ezek a programok egy intenzív, korszerű pedagógus továbbképzésnek is felfoghatók.” – véli Dr. Gulyás Ágnes. Hozzátette, hogy a pénteki rendezvényen már működő jó gyakorlatokkal is megismerkedhetnek a vendégek. A gyakorlatok közül kiemelte a szegedi Arany János Általános Iskolában már évek óta sikeresen megvalósuló komplex klímatudatos projektet, amit az általános iskola igazgatónője fog majd bemutatni.