Bulvár

Megtelt hőlégballonokkal és repülőkkel a szegedi ég + FOTÓK

Megtelt hőlégballonokkal és repülőkkel a szegedi ég + FOTÓK

2017. szeptember 15., péntek
Megtelt hőlégballonokkal és repülőkkel a szegedi ég + FOTÓK

Megkezdődött a II. Szegedi Repülőnapok és Légiparádé. Vitorlázó repülőgépek, helikopterek és legendás gépmadarak a repülőtéren.

Péntektől három napig a légi járműveké a város. Idén újból megrendezték a repülőnapokat, amelynek keretében Romániából, Szlovéniából, Szlovákiából és hazánk különböző részeiről érkeztek repülőjárművek. Már reggel hőlégballonokra ébredhetett a város, a Közép-Európa Kupa keretein belül közel ötven darab emelkedett a magasba. Délután – többségük a tervezettnél korábban – sorra érkeztek a csapatok, a szlovák Retro Sky Team, a román Hawks of Romania műrepülői, s a világ egyetlen repülőképes LI-2-es utasszállítója is befutott. Az előbb említett szovjet utasszállító repülőgép mellett olyan legendás típusok is elemelkedtek a földtől, mint Antonov An-2 „Ancsa” és a világháború idegesítő partizángépe, a Polikarpov Po-2. A pilótákat rengeteg kérdéssel árasztották el az érdeklődők, szabályos tömeg alakult ki a szegedi

Délvidéki Aero Club (DAC)

német vitorlázógépe körül is. „1930-ban jött létre a klubunk. Alapítóatyánk azt szerette volna, hogy a köznép számára is olcsón elérhető legyen a repülés. Mi 86-87 évvel később valami hasonlót próbálunk megvalósítani” – fogalmazott

Rátfai Gábor

, a DAC Vitorlázórepülő szakosztályának vezetője. Más rétegsporthoz hasonlóan csökkenő számú a tagságuk, 25-30 állandó tagjuk van a szakosztályban, a klubban pedig mintegy százan vannak. Támogatást nem kapnak, elsősorban tagi befizetésekből működnek. „Szerencsére az előző vezetés helyes gazdálkodásának köszönhetően a kezdeti lépésektől egészen a profi repülésig mindenhez van eszközünk” – magyarázta a pilóta. Több gyémántkoszorús vitorlázórepülőjük van, ez a legmagasabb vizsgaszint, utoljára

Molnár Zoltán

pilótatársuk nyerte el a jelvényt. Aki a példáját szeretné követni, az már 15-16 évesen megteheti, a legelső lépcsőfoknak tekinthető B vizsgáig orvosi vizsgálattal, hatósági díjakkal, tagdíjakkal és tanfolyam díjjal együtt 190(-250) ezer forint körüli összegből lehet eljutni. Korábban egyetemi testnevelés óraként is felvehették a hallgatók a vitorlázórepülés tantárgyat, ez jelenleg szünetel, de örömmel folytatnák a megkezdett munkát. Nem feltétlenül kell fiatalon elkezdeni, Rátfai maga is 33 évesen döntött úgy, hogy a gyermekkorában a Mátrában csodált pilótákhoz kíván tartozni. Megjegyezte, költséges hobbi a vitorlázórepülés, de nagyságrendekkel olcsóbb a motoros repülésnél. A minimális rutin megtartásához éves szinten húsz óra repülés elegendő, ez minden járulékos költséggel együtt 250 ezer forint körüli összegből kijön, aki pedig gyakrabban jár ki a reptérre, évenként száz órát tölt a levegőben, az ennek dupláját költheti el. A vitorlázórepülők a fesztivál következő napjaiban is várják az érdeklődőket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.