Megtelt hőlégballonokkal és repülőkkel a szegedi ég + FOTÓK

Cikkünk frissítése óta eltelt 5 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Megkezdődött a II. Szegedi Repülőnapok és Légiparádé. Vitorlázó repülőgépek, helikopterek és legendás gépmadarak a repülőtéren.

Péntektől három napig a légi járműveké a város. Idén újból megrendezték a repülőnapokat, amelynek keretében Romániából, Szlovéniából, Szlovákiából és hazánk különböző részeiről érkeztek repülőjárművek.

Már reggel hőlégballonokra ébredhetett a város, a Közép-Európa Kupa keretein belül közel ötven darab emelkedett a magasba. Délután – többségük a tervezettnél korábban – sorra érkeztek a csapatok, a szlovák Retro Sky Team, a román Hawks of Romania műrepülői, s a világ egyetlen repülőképes LI-2-es utasszállítója is befutott. Az előbb említett szovjet utasszállító repülőgép mellett olyan legendás típusok is elemelkedtek a földtől, mint Antonov An-2 „Ancsa” és a világháború idegesítő partizángépe, a Polikarpov Po-2. A pilótákat rengeteg kérdéssel árasztották el az érdeklődők, szabályos tömeg alakult ki a szegedi Délvidéki Aero Club (DAC) német vitorlázógépe körül is.

„1930-ban jött létre a klubunk. Alapítóatyánk azt szerette volna, hogy a köznép számára is olcsón elérhető legyen a repülés. Mi 86-87 évvel később valami hasonlót próbálunk megvalósítani” – fogalmazott Rátfai Gábor, a DAC Vitorlázórepülő szakosztályának vezetője. Más rétegsporthoz hasonlóan csökkenő számú a tagságuk, 25-30 állandó tagjuk van a szakosztályban, a klubban pedig mintegy százan vannak. Támogatást nem kapnak, elsősorban tagi befizetésekből működnek.

„Szerencsére az előző vezetés helyes gazdálkodásának köszönhetően a kezdeti lépésektől egészen a profi repülésig mindenhez van eszközünk” – magyarázta a pilóta. Több gyémántkoszorús vitorlázórepülőjük van, ez a legmagasabb vizsgaszint, utoljára Molnár Zoltán pilótatársuk nyerte el a jelvényt. Aki a példáját szeretné követni, az már 15-16 évesen megteheti, a legelső lépcsőfoknak tekinthető B vizsgáig orvosi vizsgálattal, hatósági díjakkal, tagdíjakkal és tanfolyam díjjal együtt 190(-250) ezer forint körüli összegből lehet eljutni. Korábban egyetemi testnevelés óraként is felvehették a hallgatók a vitorlázórepülés tantárgyat, ez jelenleg szünetel, de örömmel folytatnák a megkezdett munkát. Nem feltétlenül kell fiatalon elkezdeni, Rátfai maga is 33 évesen döntött úgy, hogy a gyermekkorában a Mátrában csodált pilótákhoz kíván tartozni. Megjegyezte, költséges hobbi a vitorlázórepülés, de nagyságrendekkel olcsóbb a motoros repülésnél. A minimális rutin megtartásához éves szinten húsz óra repülés elegendő, ez minden járulékos költséggel együtt 250 ezer forint körüli összegből kijön, aki pedig gyakrabban jár ki a reptérre, évenként száz órát tölt a levegőben, az ennek dupláját költheti el. A vitorlázórepülők a fesztivál következő napjaiban is várják az érdeklődőket.

no images were found

Előző sztori

Drogellenes intézkedésekről határozott a kormány

Következő sztori

Jobban értik az ok-okozati összefüggést a farkasok, mint a kutyák