Közélet

Az előző évekhez hasonló nehézségűek voltak az idei magyartételek

Az előző évekhez hasonló nehézségűek voltak az idei magyartételek

2017. május 8., hétfő
Az előző évekhez hasonló nehézségűek voltak az idei magyartételek

Az előző évekhez hasonló nehézségűnek ítélték az idei magyar írásbeli érettségi feladatait az MTI-nek nyilatkozó pedagógusok és diákok. A feladatok többek között Kosztolányi Dezsőhöz, Radnóti Miklóshoz és József Attilához kapcsolódtak.

Horváth József

, a Székesfehérvári

Vasvári Pál

Gimnázium igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a magyar írásbeli érettségi nagy problémát nem okozott a diákoknak, többen pozitív élménnyel jöttek ki a tantermekből. Kollégái véleménye alapján azt mondta, semmivel sem volt nehezebb vagy könnyebb az idei érettségi, mint a korábbi években; alkalmas volt arra, hogy lemérjék a négy év alatt megszerzett tudást. Mint mondta, diákjaik többsége az első részben a motivációs levelet választotta, az érvelésre kevesen vállalkoztak, mert "érdekes, de nehéz" feladat volt. A műelemzésnél zömében a novellaelemzést választották tanulóik, csak a legjobbak vállalkoztak az összehasonlító verselemzésre. A rendelkezésre álló idő elegendőnek bizonyult, többen korábban befejezték az írásbeli feladatsort - tette hozzá.

Müllerné Ódor Marianna

, a Dunaújvárosi

Széchenyi István

Gimnázium igazgatója kollégái véleményét tolmácsolva közölte, hogy a kifejtős feladatnál inkább az érvelés állt közel a diákokhoz, a motivációs levél "egyelőre távol áll tőlük". Hozzátette: a próbaérettségin is sokkal többen választották az érvelést. Kollégái szerint a

Kosztolányi

-novella elemzése "megnyugtató volt a diákok számára", a

József Attila

- és a

Radnóti

-vers is kiegészítő anyag volt, ennek ellenére ismert, de nem könnyű vers, ezért vélhetően előbbit választották többen. Megjegyezte, hogy a diákok az első rész 90 percét - elsősorban a szövegértési feladat miatt - rövidnek találták, a második rész esetében azonban elegendőnek bizonyult a rendelkezésre álló idő.

Birkás Krisztina

, a Móri

Táncsics Mihály

Gimnázium intézményvezetője közölte, a megkérdezett diákok fele-fele arányban választották az összehasonlító verselemezést és a novellaelemzést. A rendelkezésre álló időt többségében kevésnek találták, de akadt olyan érettségiző is, aki kényelmesen belefért az időkeretbe. Kollégái szerint az érettségi nem volt "kirívóan nehéz", első látásra megoldhatónak tűntek a feladatok. Nem tartották egyszerűbbnek a korábbiaknál az idei érettségi tételeket a nagykanizsai

Batthyány Lajos

Gimnázium magyartanárai, de diákjaik sem érezték könnyűnek a mostani kérdéssort - mondta el a középiskola magyarszakos igazgatóhelyettese hétfőn az MTI érdeklődésére.

Tislérné Tóth Zsuzsanna

a diákok véleménye alapján arról számolt be, hogy az elsőre egyszerűnek tűnő szövegértési feladat bizonyult talán a legnehezebbnek, mert a tíz kérdés többségére kifejtős választ kellett adni, ráadásul a kérdések mintha többször is megismétlődtek volna. Mindezek miatt a 60-ról 90 percre növelt idő sem volt mindenkinek elegendő a válaszadáshoz, hiszen még egy motivációs levelet is meg kellett írniuk. A műelemzésre adott 150 percbe azonban szinte mindenki belefért. A nagykanizsai pedagógus azt is elmondta: leginkább a kétszintű érettségi bevezetése óta nem jellemző, hogy az érettségire olyan feladatot kapnak a diákok, ami valamilyen évfordulóhoz igazodik. Így volt ez idén is, tehát arra nem nagyon számítottak a tanárok sem, hogy az emlékév kapcsán éppen

Arany Jánossal

kapcsolatos feladat kerül a most érettségizők elé. A bátonyterenyei

Váci Mihály

Gimnáziumban igazgatója,

Tóth Lászlóné

az MTI-nek elmondta: a vizsga második részében a legtöbben egy József Attila- és egy Radnóti Miklós-vers összehasonlító elemzését írták, kevesen választották Kosztolányi Dezső novellájának elemzését. Az első részben a tanulók kevésnek találták az időt, a gyakorlati szövegalkotás helyett pedig a humorról szóló érvelést választották - tette hozzá. A szaktanár megoldhatónak tartotta a feladatokat - mondta Tóth Lászlóné. Balassagyarmaton a

Balassi Bálint

Gimnáziumban a megkérdezett diákok nagyjából fele-fele arányban elemezték a novellát, illetve írták az összehasonlító verselemzést - tájékoztatta az MTI-t

Fényes-Bók Szilvia

igazgató. Mint elmondta, a szövegértést kicsit nehezebbnek találták, ebben a részben többen választották a humorral kapcsolatos érvelést. Az írásbelik kedden a matematikavizsgákkal folytatódnak. Hétfőn a SZEGEDma.hu is készített cikket a szegedi érettségizőkről. Az írást

itt olvashatja

.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.