Kultúra

Ősbemutatóval és operával erősít áprilisban a szegedi színház

Ősbemutatóval és operával erősít áprilisban a szegedi színház

2017. március 23., csütörtök
Ősbemutatóval és operával erősít áprilisban a szegedi színház
szinhaz_sajttaj002kf

Egy szórakoztató ősbemutatóval, zenés-táncos produkciókkal és egy izgalmas Faust-feldolgozással várja a nézőket áprilisban a Szegedi Nemzeti Színház.

Az Utánképzés (ittas vezetőknek) című Háy-darab gyorsan pergő dialógusaival szórakoztató kortárs előadást ígér a nézőknek. A műsorfüzetben feltüntetett korhatár-besorolás alapján 16,5 éves kor felettieknek ajánlják,

Gyüdi Sándor

főigazgató szerint ez pusztán azért van, mert a darab nyelvezete "az élő beszédhez igazodik". A Háy-darabot

Szőcs Artur

rendezi, ez az első szegedi rendezése, így tehát ez számára ismerkedés a társulattal.

Szilágyi Annamária

egy, nem az eszéért szeretett műkörmös hölgyet alakít, míg

Szívós László

egy magánéleti válsággal küzdő olasz húskereskedőt játszik. Az április 7-ei Kisszínházi előadásban 11 színész tűnik fel. Április 10-én izgalmas táncjáték költözik a Nagyszínházba, a Szeged Táncegyüttes és a Duna Művészegyüttes közös műsorában mutatja be a Tápai Krisztust. A színpadon

Juhász Gyula

verse elevenedik meg, a darabnak szegedi mondanivalója van. A szegedi teátrum április 10-én fogadja A bűvös szék című darabot, melyet a Mórahalmi Amatőr Színtársulat állít színpadra. A 130. évforduló apropóján, Karinthy-darabokból készült kétrészes válogatás már a negyedik produkció, melyet a társulat a Tisza-parti színházban bemutathat.

Lázár János

rendezőtől megtudtuk, az első felvonásban rövid Karinthy-műveket, a másodikban pedig A bűvös szék című darabot láthatják az érdeklődők. Jubileumot ünnepel a Pavane, a 25. évfordulóra nagyszabású táncgálával készülnek.

Lázár György

együttesvezető elmondta, olyan táncok elevenednek meg az április 23-ai műsorban, melyeket eredeti leírások alapján rekonstruáltak. A történelmi táncegyüttes produkcióját reneszánsz élőzene kíséri majd, meghívott lengyel vendégeik 18. századi táncokat, a Pavane pedig a 16. és 20. század közötti táncokat mutat be

Gulyás László

vándormuzsikus narrációja alatt. Faust az operairodalom meghatározó témájává vált, Szegeden 3-féle átdolgozásban láthatták eddig a nézők. Ezúttal

Bodolay Géza

állítja színpadra

Charles Gounod

verzióját, öt felvonásban, francia nyelven, magyar szövegkivetítéssel. Bodolay egy furcsa piactérre tervezte a történetet, mely továbbra is arra keresi a választ: "Megjött-e a már az eszünk?". A dupla szereposztásos darabban a Bánk bánban bemutatkozó

Turpinszky Gippert Béla

is címszerepet kapott, az ő váltótársa lesz

László Boldizsár

. Az előadás koreográfusa

Juronics Tamás

. Az operát április 23-án mutatják be a Nagyszínházban.

Egyházi Géza

újra a szegedi színház színpadán. A Musical Revolution három szabadúszó musicalénekes estje, Egyházi mellett

Baranyai Anna

és

Sándor Péter

hozza el a legismertebb és ritkábban játszott musicalslágereket. Baranyai Annát a szabadtéri játékok Mamma Mia!-bemutatójában láthatták már a szegediek, de a kőszínházban ez az első fellépése. Elmondta, a musicalirodalom széles palettáját szeretnék felsorakoztatni, személyes kedvencek is felcsendülnek. Május 7-én így például az Evitából, Az operaház fantomjából, A szerelem arcaiból és a Hair-ből is megszólalnak feldolgozások.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.