Közélet

Magyar Hírlap: Szeviép-milliók Ujhelyi sofőrjének

Magyar Hírlap: Szeviép-milliók Ujhelyi sofőrjének

2017. március 10., péntek
Magyar Hírlap: Szeviép-milliók Ujhelyi sofőrjének
szeviep_demonstracio01_gs

A szegedi csoda sikereiben fürdő cégvezetők néhány évig bujkáltak Szegeden, a Botka-féle városvezetés pedig még azt is igyekezett elfelejteni, hogy a Szeviéppel közös gazdasági társaságot alapítottak – mondták a Magyar Hírlap forrásaink a cég tizenegymilliárd forintos csődjéről.

Botka Lászlótól

nem szép, hogy elhatárolódott a Szeviéptől, bár az igaz, hogy a kapcsolat igazi ápolója nem ő, hanem

Ujhelyi István

, az Országgyűlés akkori szocialista alelnöke volt” –

mondták a Magyar Hírlapnak

a Szeviép Zrt. karrierjét közelről ismerő források. Az elhatárolódás persze akkor történt, amikor a cég 2010 júniusában csődeljárás, majd felszámolás alá került. A polgármester biztos abban, hogy a mostani „kényelmetlenségek elmúlnak” – számolt be a történtekről a Délmagyarország. Összegezve a kis „kényelmetlenséget”: a Szeviép Zrt. csődjének a hatósági iratok szerint 433 alvállalkozó esett áldozatul, korábban 6,5 milliárdról, újabban már tizenegymilliárd forint kárról szól a fáma. „A szegedi csoda sikereiben fürdő cégvezetők néhány évig bujkáltak, a Botka-féle városvezetés pedig még azt is igyekezett elfelejteni, hogy a Szeviéppel közös gazdasági társaságot alapított, együtt tették le egy milliárdos beruházás alapkövét, s közösen vágták át az új Szeviép-székház szalagját” – mondták a források. Az ügyben csődbűncselekmény miatt emeltek vádat a cég három vezetőjével,

P. Lászlóval

,

B. Sándorral

és

O. Józseffel

szemben. Az ügyészség szerint a jelentős vagyonvesztést az okozta, hogy a vádlottak, mint a cég igazgatósági tagjai, 2007-től az észszerű gazdálkodás követelményeivel ellentétesen rendszeresen nyújtottak nagy összegű kölcsönöket részben a Zrt. tulajdonában álló gazdasági társaságoknak, részben magánszemélyeknek. A körülmények olyanok voltak, hogy akik a kölcsönt fölvették, azoknak esélyük sem volt annak visszafizetésére. Az ügyészség szerint másfél milliárd forintot vittek ki így a társaságból. Hogy a többi eltűnt pénznek mi lett a sorsa, még nem tudni, s nem is biztos, hogy ebben a büntetőeljárásban kiderül. Az viszont bizonyos, hogy az egyik kölcsönfelvevő Ujhelyi István, jelenlegi MSZP-s európai parlamenti képviselő akkori sofőrje volt, aki ezt tanúként maga is elismerte a büntetőeljárásban. A kölcsönnyújtás időtartama a vád szerint két évig tartott, hetente-kéthetente egy-két millió forintos tételekben, s a sofőr a Szeviép egyik leányvállalatának ügyvezető igazgatója is volt. Brüsszelbe már nem kísérte el főnökét, helyette a száz százalékban önkormányzati tulajdonú a szegedi repülőtér igazgatója lett, igazolva a tételt, a „tehetség” utat tör magának. A Szeviép üzleti karrierjét az árvízvédelmi munkálatok idején alapozta meg 2002 után, amikor a Botka–Ujhelyi páros átvette a város irányítását, illetve az országgyűlési körzet szolgálatát. Szolgáltak és védtek, ahogy egy városi közgyűlési forrás elmondta, a Szeviép egyik tulajdonosa így lelkesedett: „Ha még két hétig kitart az árvíz, veszek még egy Lamborghinit.”

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.