Közélet

Késve „okosodik” Szeged – májusra nem üzemelik be a parkoló automatákat és az elektromos töltőpontokat sem

Késve „okosodik” Szeged – májusra nem üzemelik be a parkoló automatákat és az elektromos töltőpontokat sem

2017. március 29., szerda
Késve „okosodik” Szeged – májusra nem üzemelik be a parkoló automatákat és az elektromos töltőpontokat sem
penzbizottsagi_ules06_gs

A tavaly ősszel beharangozott Okos város koncepció keretében több készpénzmentes szolgáltatás bevezetéséről döntöttek, ezek közül azonban nem minden teljesül az eredeti, május elsejei határidőre. A parkoló automaták beüzemelése nagyjából egy hónappal később történik meg, míg az elektromos kocsik töltőpontjainak kiépítése még akár másfél évet is várni kell.

A pénzügyi bizottság ezúttal is vita és kérdés nélkül hangolt a pénteki közgyűlésre, minden egyes napirendi pontot egyhangúlag támogattak a grémium tagjai. Megszavazták a többi között

Nagy Sándor

városfejlesztési alpolgármester előterjesztését, amelyet – amennyiben a közgyűlési többség is támogatni fogja – a közműszolgáltatók nem fognak kitörő örömmel fogadni. Az szerepel benne ugyanis, hogy a 6 méternél keskenyebb utcákban amennyiben közmű gerincvezeték építése, rekonstrukciója, javítása illetve elbontása miatt a burkolatot vagy annak egy része felbontják, teljes szélességében helyre kell állítani az utat a jövőben. A lakossági csatlakozást szolgáló bekötő vezetékek létesítését és elbontását nem érintené ez a kiegészítés. Nagy az út teljes szélességében történő rekonstrukciójának magyarázataként kifejtette, hogy az említett munkálatokkor a nyitott munkagödör mellett nagy súlyú munkagépek mozognak, amelyek a fel nem bontott útalapban is sérüléseket okozhatnak, ráadásul a gödör visszatemetésekor nem lehet az eredeti állapotnak megfelelő tömörséget elérni, így idővel a helyreállított szakaszon a burkolat élettartama, minősége csökken. Ha egy útszakaszt felbontanak, akkor úgynevezett igénybevételi díjat is kell fizetni az önkormányzatnak, ennek mértéke is emelkedhet a jövőben, amit részletez az előterjesztés. Az alpolgármester úgy összegzett, hogy a szorzótényezők bevezetése esetén a közműszolgáltatók jobban rákényszerülnek a közútkezelővel történő összehangoltabb felújítási munkálatok szervezésére, átgondoltabban ütemezik a rekonstrukcióikat. A szorzótényezők miatt megnövekedett bevételt pedig további útrekonstrukciók kivitelezésére tudják fordítani.

Nem készülnek el az eredeti határidőre a készpénzmentes fejlesztések

Szintén támogatta a pénzügyi bizottság a fizető parkoló zónákkal kapcsolatos polgármesteri előterjesztést.

Tavaly szeptemberben jelentették be

, hogy az Okos város koncepció keretében idén május elsejétől megszűnik Szegeden a papíralapú parkolójegy, ugyanis automatákat telepítenek, és elektromos autóknak is építenek ki töltőpontokat több helyen is. A mostani előterjesztésből kiderül, hogy nem tartható a május elsejei határidő, a parkoló automatákat jelen állás szerint a pünkösd hétfő utáni első munkanapon, június 6-án tervezik beüzemelni. Így a parkoló zónák módosítása is erre az időpontra tolódik. Arról is szó volt, hogy szintén májusra a tömegközlekedési eszközökre terminálokat szerelnek fel, amelyekből olcsóbban lehet menetjegyet vásárolni, mint a sofőrtől. Az érintésmentes, azaz PayPassos kártyával megváltható elektronikus fedélzeti jegyért 370 forintot fognak kérni. Az új berendezések használatára azzal is ösztönöznék az utasokat, hogy a sofőr 450 forintért adja majd a jegyet, ha beüzemelik a terminálokat. Kiderült, hogy ilyen terminálokat azonban nem lehet kapni, ezért egy prototípus kerül majd Szegedre leghamarabb a III. negyedévben az SZKT tájékoztatása szerint, így jelenleg nem adható pontos időpont a fedélzeti jegykiadó automaták éles üzemének időpontjára sem. Bebizonyosodott, hogy az elektromos autók töltőhelyeinek kialakítása, s azok energiaellátásának biztosítása sem megy egyik napról a másikra, 12-18 hónapot is igénybe vesz az áramszolgáltató tájékoztatása szerint, így az elektromos autók tulajdonosainak jövő év június végéig várniuk kell arra, hogy a város több pontján is tölthessék gépkocsijukat.

A jogi bizottság hétfői ülésén

elhangzott, hogy a városházánál 4, a kormányhivatalnál 12, míg a Stefániánál, az ügyészségnél 6 töltőpontot alakítanak ki.

A tervezettnél többe kerül az elefántház kivitelezése

Az egyes önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságokat érintő tulajdonosi döntések című közgyűlési előterjesztést

Szentgyörgyi Pál

jegyzi. Ebből kiderül többek között az is, hogy a vadasparkban az elefántház kivitelezése az előzetesen kalkuláltnál többe fog kerülni. Mint ismeretes, TOP-os forrásból valósítják meg a beruházást, amelynek tervezett összköltsége nettó 480 millió forint, a projekt támogatási intenzitása pedig 100%-os, vagyis az önkormányzat részéről nem igényel forrásokat. Tavaly ki is írták a közbeszerzést a kivitelezésre, melyben szerepelt, hogy maximum 382 millió 793 ezer forint összeghatárig meg is kötheti a szerződést a nyertessel a vadaspark vezetője. Öt ajánlat érkezett a kiírásra, ám a legalacsonyabb összegű is több mint nettó 23 millióval haladja meg a támogatási szerződésben erre a célra rendelkezésre álló forrást, azért a projekt tartalékainak átcsoportosítására tesz javaslatot Szentgyörgyi. Az előterjesztés azt tartalmazza, hogy az önkormányzat biztosítsa a szükséges forrást az állatkertnek, s egyben felhatalmazást adnának az ügyvezető igazgatónak a kivitelezési szerződésnek – a tartalékkerettel együtt számítva – 419 millió 100 ezer forint plusz ÁFA összegben történő megkötésére. Mivel a Szegedi Távfűtő Korlátolt Felelősségű Társaság (SZETÁV Kft.) élére kinevezett

Kóbor Balázs

megbízatása június 30-án lejár, pályázatot írhatnak ki a pozíció betöltésére, amennyiben pénteken a többség támogatja Szentgyörgyi előterjesztését.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.