Írjon nekünk

Egyetem

Palkovics László: jó iskola nincsen jó tanár nélkül

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

palkovics_laszlo03_gs

Jó iskola, jó oktatás nincsen jó tanár nélkül – jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) oktatásért felelős államtitkára szerdán a Debreceni Egyetemen, a középiskolai igazgatók és osztályfőnökök fórumán.

Palkovics László közlése szerint ezért az egyik legfontosabb kérdés a pedagógusképzés korszerűsítése, a pedagógus-továbbképzés, illetve az oktatás módszertanának átalakítása. Az államtitkár szerint Magyarországon nem a magáncégek tudják a legjobb képzést biztosítani, így 2018-tól a pedagógus-továbbképzés az egyetemekhez kerül.

A továbbképzések évi 14-15 milliárd forintos költségét az egyetemek kapják, a tanároknak nem kell fizetniük, csak azt kell eldönteniük, hogy az adott iskolában mire van szüksége a tanároknak, s azt a képzést kapják majd az egyetemen – közölte Palkovics László. Az államtitkár arról is beszélt, hogy az oktatásban meg kell találni a lexikális tudás és a képességfejlesztés egyensúlyát. A tanárok és a diákok túlterheltségével kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy “az iskola autonóm intézmény, amivel lehet, sőt szükséges élni”.

A túlterhelésen lehet változtatni, a tanároknak vállalniuk kell a döntést, hogy mit tanítanak és mit nem – fűzte hozzá, megjegyezve, hogy az új nemzeti alaptanterv koncepciója november végére, december elejére készül el. Palkovics László tájékoztatta a résztvevőket a duális képzés kedvező tapasztalatairól. Tavaly 400-an, az idei tanévtől további 600-700-an kapcsolódtak be a gyakorlatban jobban hasznosítható tudást eredményező képzésbe, amely egyre népszerűbbé válik nemcsak a hallgatók, hanem a vállatok körében is.

Az állami intézményrendszerről szólva kiemelte: a centralizáció helyett a decentralizáció jegyében januártól 58 tankerületi igazgatóság kezdi meg a munkát önálló költségvetéssel. A debreceni tankerület például 20 milliárddal gazdálkodhat jövőre, ami a helyi egyetemi költségvetés egyötöde – jelezte. Palkovics László összegzése szerint a tanárképzés és -továbbképzés, a tartalom és módszertani fejlesztés, a fenntartói környezet változása, valamint az intézményi struktúra és infrastruktúra fejlesztése az oktatás négy kiemelt fejlesztési területe.

Kommentek

Egyetem

Hatodik alkalommal rendezik meg a Levendula-napokat a Füvészkertben

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

Június utolsó hétvégéjén.

Tovább olvasom

Egyetem

Zöld kémiával állítanak elő tiszta vizet az SZTE kutatói

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

Mások mellett egy indiai egyetemmel együttműködve.

Tovább olvasom

Egyetem

Új kutatás-fejlesztési centrumot hoztak létre az SZTE-n

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

635 millióból fejlesztették a Mikrobiológiai Gyűjteményt.

Tovább olvasom

Aktuál