Közélet

Franciahögy: megoszlanak a vélemények, hogy kell-e tömegközlekedés

Franciahögy: megoszlanak a vélemények, hogy kell-e tömegközlekedés

2016. július 25., hétfő
Franciahögy: megoszlanak a vélemények, hogy kell-e tömegközlekedés
e_busz01_gs

Szeged tömegközlekedési szempontból legkevésbé ellátott területén megoszlanak a vélemények a tömegközlekedés szükségességéről. A körzet volt városatyája, Kalmár Ferenc és olvasónk egymástól függetlenül azonos érvek miatt vezetné be a területre a midibuszt, míg Solymos László jelenlegi képviselő szerint nincs szükség tömegközlekedésre semmilyen módon.

Szeged-Franciahögy közlekedése és tömegközlekedése az utóbbi bő tíz évben többször vitát kavart. A helyi lakosok egyszerre szerették volna az átmenő gépkocsiforgalom csökkentését, s a város busz-, trolibuszhálózatába való bekapcsolódást. Az utóbbi problémára válaszul

2014-ben egy hónapon keresztül midibusz

járt a körzetben, amely nem működött teljes kihasználtsággal, habár sokan azt sérelmezték, hogy

nem is tudtak működéséről

, nem mertek rá felszállni, és csak ezért nem vették igénybe a szolgáltatást. Most, hogy városszerte komoly lakossági tiltakozást és ellenállást váltott ki a buszközlekedés friss átszervezése, az új menetrend, Franciahögy ügye is újra reflektorfénybe került. Portálunkat megkereső olvasónk, a körzetben élő

Pató Ilona

úgy látja, hogy valójában most is lenne igény a tömegközlekedésre. „Sajnos az illetékes urak nem hajlandóak megérteni, hogy mit jelent az itteni lakosoknak, hogy bármilyen tömegközlekedési eszközre szeretnének fölszállni, több mint kilométert kell gyalogolniuk! Európainak tartják ezt a lehetőséget? Itt is élnek többgyermekes családok, valamint idősek, betegek, akiknek minden lépés fáj!” – írta levelében. Az ügyben megkerestük a körzet előző és jelenlegi önkormányzati képviselőjét, akik eltérő módon látják a lakosság igényeit. „Korábban és most is úgy vélem, hogy Szeged tömegközlekedési szempontból legnagyobb ellátatlan területe a Csongrádi sugárút, a Rókusi körút, a Kossuth Lajos sugárút, a Berlini és Párizsi körutak által határolt része, ahol körülbelül 20 ezer ember él. A korábbi ciklusban kipróbált midibusz tökéletesen el tudná látni a feladatot, erre akkor születtek is tervek. Azt gondolom, az igény még mindig létezik rá, sok nehezen mozgó idős és nem kevés fiatal család használná” – mondta a körzet volt önkormányzati képviselője, a kereszténydemokrata

Kalmár Ferenc

.

Dózsa Gábor

SZKT igazgatósága alatt (2003-2010) felmerült, hogy a Jakab Lajos utcán trolibusz járhat, azonban ezt elvetették, mert túl közel ment volna a házakhoz, s egyes szűk részeken nem is fért volna el. „Hozzám az elmúlt egy-két évben nem érkezett a tömegközlekedés hiányára vonatkozóan se kérés, se panasz. Olyan visszajelzést viszont kaptunk, hogy örülnek, hogy nincsen. A midibuszos kísérletből – ahol a sofőrön kívül 2-4 ember utazott – látszik, nem volt akkora igény a szolgáltatásra, hogy Franciahögy vonatkozásában a város tömegközlekedést indítson be” – nyilatkozta lapunknak a körzet MSZP-s önkormányzati képviselője,

Solymos László

, azaz valószínűleg nem itt fordul meg a szegedi tömegközlekedési hálózat lerövidítését megcélzó trend.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.