Írjon nekünk

Közélet

Franciahögy: megoszlanak a vélemények, hogy kell-e tömegközlekedés

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

e_busz01_gs

Szeged tömegközlekedési szempontból legkevésbé ellátott területén megoszlanak a vélemények a tömegközlekedés szükségességéről. A körzet volt városatyája, Kalmár Ferenc és olvasónk egymástól függetlenül azonos érvek miatt vezetné be a területre a midibuszt, míg Solymos László jelenlegi képviselő szerint nincs szükség tömegközlekedésre semmilyen módon.

Szeged-Franciahögy közlekedése és tömegközlekedése az utóbbi bő tíz évben többször vitát kavart. A helyi lakosok egyszerre szerették volna az átmenő gépkocsiforgalom csökkentését, s a város busz-, trolibuszhálózatába való bekapcsolódást. Az utóbbi problémára válaszul 2014-ben egy hónapon keresztül midibusz járt a körzetben, amely nem működött teljes kihasználtsággal, habár sokan azt sérelmezték, hogy nem is tudtak működéséről, nem mertek rá felszállni, és csak ezért nem vették igénybe a szolgáltatást. Most, hogy városszerte komoly lakossági tiltakozást és ellenállást váltott ki a buszközlekedés friss átszervezése, az új menetrend, Franciahögy ügye is újra reflektorfénybe került.

Portálunkat megkereső olvasónk, a körzetben élő Pató Ilona úgy látja, hogy valójában most is lenne igény a tömegközlekedésre. „Sajnos az illetékes urak nem hajlandóak megérteni, hogy mit jelent az itteni lakosoknak, hogy bármilyen tömegközlekedési eszközre szeretnének fölszállni, több mint kilométert kell gyalogolniuk! Európainak tartják ezt a lehetőséget? Itt is élnek többgyermekes családok, valamint idősek, betegek, akiknek minden lépés fáj!” – írta levelében. Az ügyben megkerestük a körzet előző és jelenlegi önkormányzati képviselőjét, akik eltérő módon látják a lakosság igényeit.

„Korábban és most is úgy vélem, hogy Szeged tömegközlekedési szempontból legnagyobb ellátatlan területe a Csongrádi sugárút, a Rókusi körút, a Kossuth Lajos sugárút, a Berlini és Párizsi körutak által határolt része, ahol körülbelül 20 ezer ember él. A korábbi ciklusban kipróbált midibusz tökéletesen el tudná látni a feladatot, erre akkor születtek is tervek. Azt gondolom, az igény még mindig létezik rá, sok nehezen mozgó idős és nem kevés fiatal család használná” – mondta a körzet volt önkormányzati képviselője, a kereszténydemokrata Kalmár Ferenc. Dózsa Gábor SZKT igazgatósága alatt (2003-2010) felmerült, hogy a Jakab Lajos utcán trolibusz járhat, azonban ezt elvetették, mert túl közel ment volna a házakhoz, s egyes szűk részeken nem is fért volna el.

„Hozzám az elmúlt egy-két évben nem érkezett a tömegközlekedés hiányára vonatkozóan se kérés, se panasz. Olyan visszajelzést viszont kaptunk, hogy örülnek, hogy nincsen. A midibuszos kísérletből – ahol a sofőrön kívül 2-4 ember utazott – látszik, nem volt akkora igény a szolgáltatásra, hogy Franciahögy vonatkozásában a város tömegközlekedést indítson be” – nyilatkozta lapunknak a körzet MSZP-s önkormányzati képviselője, Solymos László, azaz valószínűleg nem itt fordul meg a szegedi tömegközlekedési hálózat lerövidítését megcélzó trend.

Közélet

Minimális különbséggel nyert a Veszprém a csúcsrangadón

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A MOL-Pick Szeged csak a vereségért lehet szomorú az utóbbi évek legjobb veszprémi rangadóján.

Tovább olvasom

Közélet

Tolvajok miatt szegényesebb a szegedi karácsonyfa: lopták a díszeket

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Két és fél méterig elérik a díszeket, addig a szintig lerángatják, ellopják, ami fénylik.

Tovább olvasom

Közélet

Háromszáz kisgyerek futott együtt a Mikulással Maroslelén

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Már több éves hagyománya van Maroslelén a Mikulás-napi futásnak – számolt be a Rádió 7.

Tovább olvasom

Aktuál