Franciahögy: megoszlanak a vélemények, hogy kell-e tömegközlekedés

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

e_busz01_gs

Szeged tömegközlekedési szempontból legkevésbé ellátott területén megoszlanak a vélemények a tömegközlekedés szükségességéről. A körzet volt városatyája, Kalmár Ferenc és olvasónk egymástól függetlenül azonos érvek miatt vezetné be a területre a midibuszt, míg Solymos László jelenlegi képviselő szerint nincs szükség tömegközlekedésre semmilyen módon.

Szeged-Franciahögy közlekedése és tömegközlekedése az utóbbi bő tíz évben többször vitát kavart. A helyi lakosok egyszerre szerették volna az átmenő gépkocsiforgalom csökkentését, s a város busz-, trolibuszhálózatába való bekapcsolódást. Az utóbbi problémára válaszul 2014-ben egy hónapon keresztül midibusz járt a körzetben, amely nem működött teljes kihasználtsággal, habár sokan azt sérelmezték, hogy nem is tudtak működéséről, nem mertek rá felszállni, és csak ezért nem vették igénybe a szolgáltatást. Most, hogy városszerte komoly lakossági tiltakozást és ellenállást váltott ki a buszközlekedés friss átszervezése, az új menetrend, Franciahögy ügye is újra reflektorfénybe került.

Portálunkat megkereső olvasónk, a körzetben élő Pató Ilona úgy látja, hogy valójában most is lenne igény a tömegközlekedésre. „Sajnos az illetékes urak nem hajlandóak megérteni, hogy mit jelent az itteni lakosoknak, hogy bármilyen tömegközlekedési eszközre szeretnének fölszállni, több mint kilométert kell gyalogolniuk! Európainak tartják ezt a lehetőséget? Itt is élnek többgyermekes családok, valamint idősek, betegek, akiknek minden lépés fáj!” – írta levelében. Az ügyben megkerestük a körzet előző és jelenlegi önkormányzati képviselőjét, akik eltérő módon látják a lakosság igényeit.

„Korábban és most is úgy vélem, hogy Szeged tömegközlekedési szempontból legnagyobb ellátatlan területe a Csongrádi sugárút, a Rókusi körút, a Kossuth Lajos sugárút, a Berlini és Párizsi körutak által határolt része, ahol körülbelül 20 ezer ember él. A korábbi ciklusban kipróbált midibusz tökéletesen el tudná látni a feladatot, erre akkor születtek is tervek. Azt gondolom, az igény még mindig létezik rá, sok nehezen mozgó idős és nem kevés fiatal család használná” – mondta a körzet volt önkormányzati képviselője, a kereszténydemokrata Kalmár Ferenc. Dózsa Gábor SZKT igazgatósága alatt (2003-2010) felmerült, hogy a Jakab Lajos utcán trolibusz járhat, azonban ezt elvetették, mert túl közel ment volna a házakhoz, s egyes szűk részeken nem is fért volna el.

„Hozzám az elmúlt egy-két évben nem érkezett a tömegközlekedés hiányára vonatkozóan se kérés, se panasz. Olyan visszajelzést viszont kaptunk, hogy örülnek, hogy nincsen. A midibuszos kísérletből – ahol a sofőrön kívül 2-4 ember utazott – látszik, nem volt akkora igény a szolgáltatásra, hogy Franciahögy vonatkozásában a város tömegközlekedést indítson be” – nyilatkozta lapunknak a körzet MSZP-s önkormányzati képviselője, Solymos László, azaz valószínűleg nem itt fordul meg a szegedi tömegközlekedési hálózat lerövidítését megcélzó trend.

Előző sztori

Terápiás programok, strand és nyári Mikulás az ÁGOTA országos tábor 4. napján + FOTÓK

Következő sztori

Kosárlabda: a maximumot hozná ki magából a Szedeák visszatérő fiatalja

Legutóbbi hasonló cikkek