Közélet

Huszonöt éves a Gyermekek Háza oktatási-nevelési program

Huszonöt éves a Gyermekek Háza oktatási-nevelési program

2016. április 24., vasárnap
Huszonöt éves a Gyermekek Háza oktatási-nevelési program

Fennállásának 25. évfordulóját ünnepli a Gyermekek Háza oktatási-nevelési program, ebből az alkalomból szakmai konferenciát rendeznek pedagógusok, fejlesztőpedagógusok, oktatáskutató szakemberek részvételével hétfőn Budapesten.

Az MTI-hez eljuttatott összegzés szerint a Gyermekek Háza alternatív alapozó program az 1991/1992-es tanév óta létezik, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) és a főváros II. kerületi önkormányzata által fenntartott és működtetett alternatív oktatási intézmény. Létrejöttében a tanítók gyakorlati tapasztalatai mellett jelentős szerepet játszott a századelejei reformpedagógiai irányzatok megjelenése Magyarországon. A program kidolgozói és tanítói ezen irányzatok lényeges elemeit abból a szempontból vizsgálták, hogy melyek azok, amelyek optimálisan átültethetők a magyar pedagógiai gyakorlatba - írták. A Gyermekek Háza alternatív alapozó program nyolc évfolyamból áll, évfolyamonként egy-egy osztályt működtetnek, saját pedagógiai program, helyi tanterv alapján. 2013-ban jóváhagyták kerettantervét, így saját fejlesztésű, alternatív tanterve alapján végzi nevelő, oktató munkáját. A program fő sajátossága a személyközpontúság, a tanulási esélyegyenlőséget biztosító, egyéni sajátosságokat figyelembe vevő oktatás, amelyet egész napos iskolai keretek között valósítanak meg. Magyarországon elsőként kezdtek bele az integrált nevelés megvalósításába, minden osztályukban három-négy sajátos nevelési igényű gyermek - Down-szindrómás, autista, nagyothalló, mozgássérült - tanul együtt társaival. A 25. évforduló alkalmából szervezett, Az iskola mindenkié, az iskola a miénk című tanácskozáson bemutatkozó órákon ismertetik meg a Gyermekek Házát, szó lesz a jövő iskolájáról, a lehetséges kihívásokról, válaszokról. A szekciók témái között szerepel az egész napos iskola, a tehetséggondozás, a személyre szabott nevelés, a szociális készségek fejlesztése, a megújuló tanárszerep, valamint a gyógypedagógus, konduktor szerepe az integrációban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.