Bulvár

FEOSZ: a webáruházak honlapjai még mindig hiányosak

FEOSZ: a webáruházak honlapjai még mindig hiányosak

2016. április 4., hétfő
FEOSZ: a webáruházak honlapjai még mindig hiányosak

A webáruházak honlapjain olvasható tájékoztatás még mindig nem teljesen megfelelő, hiányos és félrevezető - állapította meg a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) nagy webáruháztesztje.

A FEOSZ az MTI-hez hétfőn eljutatott közleményében ismerteti: négy webáruház - www.valentinacipo.hu, www.fishnet.hu, www.yogabazaar.hu, www.tchibo.hu - honlapját vizsgálta meg, hogy milyen mértékben felelnek meg a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 2014-es kormányrendelet előírásainak. A szövetség főként azt vizsgálta, hogy a vállalkozások a kormányrendelet értelmében tájékoztatják-e a fogyasztókat egyebek között a szerződésben megnevezett termék tulajdonságairól, teljes összegéről, valamint a pluszban felmerülő költségekről (fuvardíj vagy a postaköltség), a teljesítés feltételeiről, valamint a vállalkozás nevéről, székhelyének postai címéről és a panaszkezelés módjáról. Továbbá figyelték az indokolás nélküli elállási jog gyakorlásának határidejét, a jótállás fennállását és annak feltételeit, valamint, hogy a webáruházak honlapjai adnak-e tájékoztatást a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről. A négy vizsgált webáruház közül egy-egy esetben tapasztalt a szövetség súlyosnak minősíthető problémát, a szavatosság, a jótállás és az indokolás nélküli elállási jog összemosását, illetve a szerződő vállalkozás beazonosításának nehézségét - ismertették. A FEOSZ szerint az érintettek nem megfelelően tájékozottak a rájuk vonatkozó jogszabályok tartalmáról. Arra is rámutatott a vizsgálat, hogy az elállási jog esetében nagyon sok vállalkozás támaszt többletkövetelményeket az elállás érvényesítéséhez, például, hogy a csomagolás bontatlan, sértetlen legyen, ezek azonban teljesen ellentétesek a jogszabály céljával. Hiányosságként tapasztalták még, hogy az egyes honlapokon nem tüntették fel a békéltető testülethez fordulás lehetőségét, vagyis a fogyasztókat nem tájékoztatták arról, hogy hová fordulhatnak, ha a vállalkozás elutasítja panaszaikat, minőségi kifogásaikat. Pozitívumként értékelték viszont, hogy a honlapokon egyértelműen tüntették fel a termékek árát és a szállítási díjakat, valamint, hogy egyre több vállalkozás vállal a jogszabály által rögzített 14 napos elállási határidőnél hosszabb határidőt - ismerteti közleményében a FEOSZ.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.