Kultúra

Díjat kapott a Szabadtéri igazgatója és rendezője

Díjat kapott a Szabadtéri igazgatója és rendezője

2016. március 11., péntek
Díjat kapott a Szabadtéri igazgatója és rendezője
szabo_herczeg

Herczeg Tamás mellett elismerésben részesült Szabó Máté, a Szegedi Szabadtéri idei operaprodukciója, A bolygó hollandi rendezője is.

A Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója a nemzeti ünnepen vehette át a Bánffy Miklós-díjat, a kultúra érdekében hosszabb időn át végzett kiemelkedő tevékenysége elismeréseként.

Szabó Máté

, A bolygó hollandi rendezője szintén díjat vehetett át ma: a fiatal magyar művészgeneráció egyik meghatározó tehetsége, aki Wagner mesterművét állítja idén színpadra a Dóm téren, mától Nádasdy Kálmán-díjas. Az elismerést kiemelkedő zenés színházi munkásságával érdemelte ki.

Herczeg Tamás

(PhD) kulturális menedzser, teatrológus, a magyar színházi élet ismert és sikeres kultúraszervezője, színházi menedzsere, intézményvezetője. Tanulmányait a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Karán kezdte, alapdiplomáját pedagógia szakon kapta, szakdolgozatában a színházművészet a serdülőkorú gyermekek pszichikumára gyakorolt hatásait vizsgálta. Majd a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán kulturális menedzser (felsőfokú) bizonyítványt szerzett, utána a Színház- és Filmművészeti Egyetemen elvégezte a drámapedagógiai szakot. Felsőfokú tanulmányai alatt reklám-, és marketing menedzseri képesítést is szerzett. Tanulmányait a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem Színházi Karának doktori iskolájában folytatta, disszertációját Magna cum Laude minősítéssel a 2011/2012-es tanév végén védte, amivel doktori fokozatot is szerzett. Színházi pályafutását kommunikációs szakemberként 1999-ben a színházi marketing területén kezdte a Békés Megyei Jókai Színháznál. Aztán kommunikációs igazgatóként folytatta a Szegedi Nemzeti Színház és Szabadtéri Játékok összevont intézményénél, majd a Budapesti Operettszínháznál, később a Magyar Állami Operaháznál, ahol kommunikációs és marketing igazgatóként dolgozott. Ezek után lett a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatóhelyettese, egyben a REÖK (Regionális Összművészeti Központ) igazgatója, majd a Magyar Állami Operaház stratégiai igazgatója, aztán a Thália Színház operatív igazgatója. 2013 óta a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója. A színházi intézményrendszer struktúráinak valamennyi területén – prózai-, és zenés színház, egy-, vagy többtagozatú intézmény, repertoár-, vagy befogadó színház, nyári fesztiválok és a független szcéna működése – gyakorlati tapasztalatokkal rendelkezik. Színházi kommunikációs tevékenységei közül kiemelkedő szakmai sikerei közé tartozik a Budapesti Operettszínház újrapozícionálása, kommunikációs stratégiájának kialakítása, és az integrált kommunikációs kampányok bevezetése a színházi életbe (Mozart, illetve Rómeó és Júlia, ezekért mint a produkció alkotója arany-, illetve platinalemezt kapott). Színházvezetői eredményei közül kiemelkedő a 2004-ben önállósult Szegedi Szabadtéri Játékok legújabb kori működésének elindítása (igazgatóhelyettesként), és a szervezet újrapozícionálása, majd 2007-től az e szervezet részeként megnyíló REÖK (Regionális Összművészeti Központ) működésének elindítása és igazgatása. Másik kiemelkedő eredménye 2014-ben a Dóm téri Fogadalmi Templom rekonstrukciója okán a válság szélére sodródó Szabadtéri Játékok újjászervezése és a sikeres válságkezelés, amikkel a Játékok történetének legjelentősebb színpadtechnikai fejlesztését tudta biztosítani, úgy, hogy a szezon az eddigi legmagasabb nézőszámot és bevételt produkálta. Színházvezetői tevékenysége mellett elméleti munkával: színházelméleti és színházmenedzsment-kérdésekkel is foglalkozik, rendszeresen publikál. Szakterülete a művészeti menedzsment, a művészeti intézmény-irányítás, a kulturális marketing, és az ezekkel kapcsolatos közösségi kommunikáció területei. Elméleti és gyakorlati területeken folytatott szakmai tevékenysége és eredményei komoly innovációként értékelhetőek a magyar színházi életben. Elsőgenerációs szakember, aki a kulturális menedzsment modern módszereit azért kutatja, hogy a hazai színházi életben az intézményvezetés gyakorlatában úgy kamatoztassa, hogy az más színházak számára is követhető legyen.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.