Gazdaság

Magyarország aranyérmes az európai úti célok között

Magyarország aranyérmes az európai úti célok között

2016. január 4., hétfő
Magyarország aranyérmes az európai úti célok között

Magyarországon regisztrálták a legnagyobb növekedést a nemzetközi turistaérkezések számában a 2015-ös évről rendelkezésre álló legfrissebb adatok szerint, a nemzetközi turizmusban legjelentősebb európai úti célok közül.

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte: a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) 2015 decemberi jelentése (World Tourism Barometer) szerint a világon 4,4 százalékkal, Európában 5,1 százalékkal, a kelet-közép-európai régióban 6,6 százalékkal, Magyarországon pedig 19,1 százalékkal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 első háromnegyed évében; a turisták számának növekedését tekintve ezzel Magyarország került a dobogó legfelső fokára a legjelentősebb európai úti célok közül. A 19,1 százalékos növekedés azt jelenti, hogy Magyarországon több mint a világátlag négyszeresével nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma. Az UNWTO TOP 50-es listáján szereplő Európai országok közül a második legnagyobb növekedést (13,3 százalék) Szlovákiában mérték, a bronzérmes pedig Írország lett 12,8 százalékkal. Csehországban 8,5, Ausztriában 6,4, Lengyelországban pedig 5 százalékos bővülés volt a vizsgált időszakban a nemzetközi turistaérkezések számában. A nemzetközi turisztikai bevételek vonatkozásában is kimagasló teljesítményt, dollárban számítva több mint 7 százalékos növekedést ért el Magyarország. Abszolút értékben a Magyarországra érkező többnapos látogatók száma 11,0 millió fő volt 2015 első háromnegyedévében, akik 95,6 milliárd forintot, forintban számítva 15,2 százalékkal többet költöttek a vizsgált időszakban. A közleményben az MT Zrt. hangsúlyozza: az Európát és az országot is sújtó nemzetközi, politikai és egyéb viharok ellenére jó esély van arra, hogy 2015-ben is új rekordot lehessen elkönyvelni Magyarországon. A turizmus világtrendjei, valamint az utazási szokások és igények változása kifejezetten kedveznek a magyar turisztikai kínálatnak: a többszöri, rövid utazások trendje például a budapesti városlátogatásoknak, az európai demográfiai trendek pedig az egészségturizmusnak teremtenek jó lehetőségeket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.