Tóth Péter: miért szed be az IKV olyan pénzeket a fogyasztóktól, ami fölött nem rendelkezhet?

Cikkünk frissítése óta eltelt 5 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

SZS20140909_toth_peter_jeloltbemutato_sajtotajekoztato_002

“Miért szeretnének a szegedi távhő fogyasztókkal olyan szolgáltatást megfizettetni, ami mögött nem volt valós szolgáltatás?” – teszi fel a kérdés portálunkhoz eljuttatott, Kardos Kálmánnak, az IKV Zrt. vezérigazgatójának címzett nyílt levelében Tóth Péter, a Jobbik önkormányzati képviselője. A levelet az alábbiakban változtatás nélkül közöljük.

Tisztelt Kardos Kálmán Vezérigazgató Úr!

Az IKV Zrt. által 2015. 04. 15-től kiszámlázásra kerülő fűtés hődíj előlegek a Szegedi Hőszolgáltató Kft. elszámoló számlájával lezárt időszak fogyasztásához kapcsolódnak, de az IKV Zrt. Távhő Üzletág fűtésre vonatkozó szolgáltatás nem végzett – véleményem szerint, ezért a kiszámlázott előlegeket a fogyasztók részére vissza kell fizetni.

Kérem, adjon választ arra kérdésemre, hogy miért szeretnének a szegedi távhő fogyasztókkal olyan szolgáltatást megfizettetni, ami mögött nem volt valós szolgáltatás? Miért nem vették figyelembe a társasházak fűtés elszámolási időszakainak fordulópontjait? Miért szednek be jogosulatlanul olyan pénzeket a fogyasztóktól, ami fölött nem rendelkezhetnek?

A Távhő Üzletág által megküldött számlák ezen túl számos jogszabályi ütközéseket tartalmaznak. A szegedi Jobbik által felkért szakemberek olyan hibákra világítottak rá, ami a hozzá nem értésből és a jogszabályok figyelmen kívül hagyásából ered. A számlarészletezésben feltüntetett „ A rezsidíj csökkentése nélkül Önt ebben az elszámolt időszakban következő fizetési kötelezettség terhelte volna távhőszolgáltatásból” c. résznél a a „távhőszolgáltatásból” szó nem szerepel a jogszabályban meghatározott számlarészben. Az információ megtévesztő, mivel az összeg a teljes számlaértékre vonatkozik, de a szolgáltatásonkénti részletezést a további sorok tartalmazzák. Megállapítható, hogy a rezsicsökkentés a távhőszolgáltatásból eredő 2013. január 1-től feltüntetett összegek hibásak.

Szintén a rezsicsökkentés a viziközmű szolgáltatásból eredő 2013. július 1-től feltüntetett összegek hibásak. Ezen túl, a számításokkor a vízterhelési díjakra nem adták meg a rezsicsökkentést. Mindezek mellett, a rezsibox színe is eltér a jogszabályban meghatározott színárnyalattól. Várom a válaszát arra vonatkozóan is, hogy miért hagyták figyelmen kívül a jogszabályba előírt és rögzített számlázási metódusokat? Miért kerülnek hibás összegek kiszámlázásra? Miért nem érvényesítették a rezsicsökkentést a vízterhelési díjak megállapításakor?

Szeretném megtudni, hogy az Önök által kiküldött számlák harmadik oldalán Fűtési célú költségek esetében, a „Hődíj” helyett miért a „Hődíj részszámla” szerepel? A Vízfelmelegítési célú költségeknél nem a „Vízfelmelegítési díj” (egytarifás) szerepel, hanem „Hődíj rézszámla” szerepel. A „Hődíj részszámla” ugyanis a kéttarifás díjak alkalmazásánál használható, kiegészítve az alapdíjjal. Miért cserélték fel ebben az esetben a jogszabályban rögzített megnevezéseket?

Szintén hibásan tüntették fel a közvetített szolgáltatást is tartalmazó rézszámlában az „Áthárított vízterhelési díj” helyett „Vízterhelési díj részletfizetés” megnevezést használtak.

A számlák 3. oldalán a „Szerződéses folyószámla” kitöltésekor a fogyasztó saját bankszámlaszáma került feltüntetésre. Az adott hely a fogyasztó – a szolgáltató saját rendszerében nyilvántartott – folyószámláinak megjelölésére szolgál. Továbbá a fogyasztó nyilvántartás szerinti folyószámla egyenlege a számla kibocsátásakor negatív előjellel került feltüntetésre. Véleményem szerint ezzel megtévesztik a fogyasztót, mert az eddigi gyakorlat szerint egyenlegközlésekor a tartozás pozitív, a túlfizetés pedig negatív előjellel szerepelt.

A számla végén hiányoznak a hőközpont és az épület felhasználási adatok, amiket szintén jogszabály rögzít. Szeretném megtudni, hogy hogyan sikerült ennyi hibát felhalmozni a számlákon? Ki a felelős a hibás megnevezések és az adatok hiánya miatt?

Végezetül szeretném megtudni, hogy mennyire érzi alkalmasnak az IKV Zrt.-t arra, hogy a távhő-szolgáltatási üzletágat ellássa Szegeden? Hajlandó-e a hibásan kiküldött számlákat visszavonni?

Kérem, haladéktalanul válaszoljon az általam felvetett problémákra és kérdésekre!

Tisztelettel:
Tóth Péter
önkormányzati képviselő
Jobbik Szegedi Szervezete

Kőkemény kérdéseket intéz nyílt levelében Kardos Kálmánhoz, az IKV Zrt. vezérigazgatójához Tóth Péter jobbikos önkormányzati képviselő – részletek ITT: http://szegedma.hu/?p=549196

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. június 24.

Előző sztori

Labdarúgás: elkezdődött a felkészülés a Szeged-Grosicsnál, Andorka is csatlakozik + FOTÓK

Következő sztori

Határzár - Szijjártó: 6,5 milliárd forintot különít el a kormány, egyeztetéseket kezdeményez az EU-val

Legutóbbi hasonló cikkek