Közélet

Tóth Péter: miért szed be az IKV olyan pénzeket a fogyasztóktól, ami fölött nem rendelkezhet?

Tóth Péter: miért szed be az IKV olyan pénzeket a fogyasztóktól, ami fölött nem rendelkezhet?

2015. június 24., szerda
Tóth Péter: miért szed be az IKV olyan pénzeket a fogyasztóktól, ami fölött nem rendelkezhet?
SZS20140909_toth_peter_jeloltbemutato_sajtotajekoztato_002

"Miért szeretnének a szegedi távhő fogyasztókkal olyan szolgáltatást megfizettetni, ami mögött nem volt valós szolgáltatás?" - teszi fel a kérdés portálunkhoz eljuttatott, Kardos Kálmánnak, az IKV Zrt. vezérigazgatójának címzett nyílt levelében Tóth Péter, a Jobbik önkormányzati képviselője. A levelet az alábbiakban változtatás nélkül közöljük.

Tisztelt Kardos Kálmán Vezérigazgató Úr! Az IKV Zrt. által 2015. 04. 15-től kiszámlázásra kerülő fűtés hődíj előlegek a Szegedi Hőszolgáltató Kft. elszámoló számlájával lezárt időszak fogyasztásához kapcsolódnak, de az IKV Zrt. Távhő Üzletág fűtésre vonatkozó szolgáltatás nem végzett – véleményem szerint, ezért a kiszámlázott előlegeket a fogyasztók részére vissza kell fizetni. Kérem, adjon választ arra kérdésemre, hogy miért szeretnének a szegedi távhő fogyasztókkal olyan szolgáltatást megfizettetni, ami mögött nem volt valós szolgáltatás? Miért nem vették figyelembe a társasházak fűtés elszámolási időszakainak fordulópontjait? Miért szednek be jogosulatlanul olyan pénzeket a fogyasztóktól, ami fölött nem rendelkezhetnek? A Távhő Üzletág által megküldött számlák ezen túl számos jogszabályi ütközéseket tartalmaznak. A szegedi Jobbik által felkért szakemberek olyan hibákra világítottak rá, ami a hozzá nem értésből és a jogszabályok figyelmen kívül hagyásából ered. A számlarészletezésben feltüntetett „ A rezsidíj csökkentése nélkül Önt ebben az elszámolt időszakban következő fizetési kötelezettség terhelte volna távhőszolgáltatásból” c. résznél a a „távhőszolgáltatásból” szó nem szerepel a jogszabályban meghatározott számlarészben. Az információ megtévesztő, mivel az összeg a teljes számlaértékre vonatkozik, de a szolgáltatásonkénti részletezést a további sorok tartalmazzák. Megállapítható, hogy a rezsicsökkentés a távhőszolgáltatásból eredő 2013. január 1-től feltüntetett összegek hibásak. Szintén a rezsicsökkentés a viziközmű szolgáltatásból eredő 2013. július 1-től feltüntetett összegek hibásak. Ezen túl, a számításokkor a vízterhelési díjakra nem adták meg a rezsicsökkentést. Mindezek mellett, a rezsibox színe is eltér a jogszabályban meghatározott színárnyalattól. Várom a válaszát arra vonatkozóan is, hogy miért hagyták figyelmen kívül a jogszabályba előírt és rögzített számlázási metódusokat? Miért kerülnek hibás összegek kiszámlázásra? Miért nem érvényesítették a rezsicsökkentést a vízterhelési díjak megállapításakor? Szeretném megtudni, hogy az Önök által kiküldött számlák harmadik oldalán Fűtési célú költségek esetében, a „Hődíj” helyett miért a „Hődíj részszámla” szerepel? A Vízfelmelegítési célú költségeknél nem a „Vízfelmelegítési díj” (egytarifás) szerepel, hanem „Hődíj rézszámla” szerepel. A „Hődíj részszámla” ugyanis a kéttarifás díjak alkalmazásánál használható, kiegészítve az alapdíjjal. Miért cserélték fel ebben az esetben a jogszabályban rögzített megnevezéseket? Szintén hibásan tüntették fel a közvetített szolgáltatást is tartalmazó rézszámlában az „Áthárított vízterhelési díj” helyett „Vízterhelési díj részletfizetés” megnevezést használtak. A számlák 3. oldalán a „Szerződéses folyószámla” kitöltésekor a fogyasztó saját bankszámlaszáma került feltüntetésre. Az adott hely a fogyasztó – a szolgáltató saját rendszerében nyilvántartott – folyószámláinak megjelölésére szolgál. Továbbá a fogyasztó nyilvántartás szerinti folyószámla egyenlege a számla kibocsátásakor negatív előjellel került feltüntetésre. Véleményem szerint ezzel megtévesztik a fogyasztót, mert az eddigi gyakorlat szerint egyenlegközlésekor a tartozás pozitív, a túlfizetés pedig negatív előjellel szerepelt. A számla végén hiányoznak a hőközpont és az épület felhasználási adatok, amiket szintén jogszabály rögzít. Szeretném megtudni, hogy hogyan sikerült ennyi hibát felhalmozni a számlákon? Ki a felelős a hibás megnevezések és az adatok hiánya miatt? Végezetül szeretném megtudni, hogy mennyire érzi alkalmasnak az IKV Zrt.-t arra, hogy a távhő-szolgáltatási üzletágat ellássa Szegeden? Hajlandó-e a hibásan kiküldött számlákat visszavonni? Kérem, haladéktalanul válaszoljon az általam felvetett problémákra és kérdésekre!

Tisztelettel: Tóth Péter önkormányzati képviselő Jobbik Szegedi Szervezete

Kőkemény kérdéseket intéz nyílt levelében Kardos Kálmánhoz, az IKV Zrt. vezérigazgatójához Tóth Péter jobbikos önkormányzati képviselő - részletek ITT: http://szegedma.hu/?p=549196

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. június 24.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.