Hová tűntek a vadiúj szegedi vörös trolik? - Átvizsgálják a flottát (FRISSÍTVE) + FOTÓK



Műszaki hiba miatt nem futottak ki a Škoda-Ikarus trolik, a szegedi tömegközlekedésben eddig nem okozott ez fennakadást. Az SZKT közleményében az olvasható, hogy a gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, jelenleg a járműflotta kötelező garanciális átvizsgálását végzik.
Olvasó-tudósítóink jelezték, hogy napok óta eltűntek Szeged útjairól a Škoda-Ikarus piros trolijai. Információink szerint a járművek a kocsiszínben maradtak, műszaki hiba miatt vizsgálják őket. De mi állhat a háttérben, veszélyt jelentenek-e a közlekedőkre, és mibe kerül majd ez az adófizető szegedieknek? Úgy tudjuk, egy tüzetes átvizsgáláson estek át a járművek, és ebből az derült ki, hogy komoly gondok vannak a trolikkal, egyes forrásaink szerint akár veszélyesek is lehetnek a rajtuk közlekedőkre.
Az első piros troli2013 július végén érkezett meg Szegedre,
a tizedik járművetpedig tavaly áprilisban ünnepelték a trolibusz-közlekedés harmincötödik születésnapján. Már akkor is problémákról számolt az SZKT akkori ügyvezetője,
Tóth István Tibor
, mint elmondta, az ajtókkal voltak problémák, illetve kiegészítő légkondicionálót kellett beszerelni az akkumulátoros rész hűtésére, továbbá a fűtésrendszert is módosítani kellett. "A trolibuszokra vonatkozóan a gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, ezért a kötelező garanciális felülvizsgálat keretében átvizsgálja a teljes troliflottát. A vizsgálatokat követően természetesen a trolibuszok zavartalanul folytatják napi munkájukat. A társaság az utasok megértését előre is köszöni” – olvasható
Kojedzinszky Richardnak
, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetőjének szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

A trolibuszbeszerzés kapcsán tavaly ősszel a Civil Városi Unió (CVU) közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy
akár 1 milliárd forintot is bukhatott a piros trolibuszokon az önkormányzat, hiszen Budapest az idén jóval olcsóbban szerezhet be a szegedihez hasonló kategóriájú, alacsonypadlós, csuklós járműveket. A két közbeszerzés közötti különbséget azzal szemléltette a CVU, hogy Szeged a budapesti áron kaphatna még további 5 csuklós vagy akár 6 szóló trolibuszt, vagy további 2 új PESA villamost az eltékozolt közpénzből. Ahogy többször megírtuk, a szegedi tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt keretében a város összesen 13 egyedi külsejű, új típusú trolibuszt rendelt az Ikarus-Škoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós – nagyjából 228 millió forintos – áron. Az új járművek karosszériája a konzorcium magyar tagjánál, a Magyar Autóbusz Kft. üzemében készül, a hajtásrendszert a cseh partner, a Plzen városában működő Škoda Electric a.s. cég gyártja le. A járművek alacsonypadlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak és 2,55 méter szélesek. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is.
Műszaki hiba miatt nem futottak ki a Škoda trolik! Posted by Szegedma Hírportál on 2015. április 24.