Bulvár

A magyar márkák és állami weboldalak többsége nem mobilbarát a Google szerint

A magyar márkák és állami weboldalak többsége nem mobilbarát a Google szerint

2015. április 10., péntek
A magyar márkák és állami weboldalak többsége nem mobilbarát a Google szerint

A magyar nagy márkaoldalak és állami portálok többsége elbukik a Google új tesztjén, amely azt vizsgálja, mennyire mobilbarát egy weboldal az ite.hu SEO magazin kutatása szerint.

A magazin pénteki közleményében emlékeztet arra, hogy a Google idén év elején jelentette be, hogy április 21-től háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google hivatalos tesztjén, tehát nem mobilbarátok. A mostani felmérésben a magazin 200 weboldalt tesztelt, három kategóriában. A leglátogatottabb hazai portálok 27 százaléka nem volt mobilbarát. A vezető magyarországi vállalatoknál még rosszabb az arány, 54 százalékuk bukott el a vizsgán. A kutatás érintőlegesen, mindössze 10 állami portált vizsgált, amelyek közül csupán a parlament.hu mobilbarát a Google szemében. A Google korábban azt nyilatkozta, hogy a márkakeresés esetén a mobil algoritmus vélhetően nem sorolja hátra az adott márka weboldalát, ám az egyéb kereséseknél már igen. Mégis ezeknél a cégeknél a mobil algoritmus nemcsak a látogatószám csökkenését eredményezheti, hanem rontja márkájuk minőségét is - írja az ite.hu.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.