Nagy István: a vidéki emberek megélhetése függ az almafogyasztási szokásainktól + FOTÓK

Cikkünk frissítése óta eltelt 6 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

magyar_alma_nepszerusitese04_gs

A magyar almánál nincs finomabb és egészségesebb. A Földművelésügyi Minisztérium ezért népszerűsítési kampányba kezdett a Tesco áruházakban, így a szegedi Rókusi körútiban is. Nagy István parlamenti államtitkár sajtótájékoztatón ismertette, miért fontos, hogy a déli gyümölcsökkel szemben a hazait válasszuk.

A vidéki emberek megélhetése, a vidéki mezőgazdaság fenntarthatósága forog veszélyben, ha nem változtatunk fogyasztói szokásainkon – utalt arra Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, hogy borotvaélen táncol a magyar alma iránti kereslet. Kiderült, évente körülbelül 15 kilogrammnyit vásárolunk az édes, piros gyümölcsből, pedig hajdanán 30 kilogrammot is elfogyasztott egy háztartás. A magyar termékek iránti szolidaritásra hívta fel a figyelmet az államtitkár, aki szerint azzal, ha mindannyian évente egy gyümölccsel többet teszünk a kosarunkba, a hazai termelőkért és nem mellesleg az egészségünkért is teszünk. “Ennél frissebb, finomabb és egészségesebb nincs” – mutatott a kezében tartott almára, majd jóízűen beleharapott.

magyar_alma_nepszerusitese09_gs

Földrajzi helyzetéből adódóan Magyarországon jó a zöldség és gyümölcstermés, különösen igaz ez az idei évi szüretre – ezt már Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnöke emelte ki, az almatermés pedig különösen gazdagnak bizonyult az idei évben. Terveik szerint egy országos fejlesztésnek köszönhetően 2020-ig bezárólag 1 millió tonnával több, mintegy 600 millió fős piacot szeretnének elérni a magyar gazdák közreműködésével, ami magába foglalja a jelenleg embargó alatt álló orosz piacot is. A projektnek köszönhetően egyébként 100 ezer új munkahelyen foglalkoztathatnák a mezőgazdasági szakembereket.

Évente 8 millió kilogramm almát vásárolnak a Tesco áruházakban – tudtuk meg Kurucz Adrienntől, a Tesco frissáru beszerzési igazgatójától. Arra is felhívta a figyelmet, áruházuk közvetlenül szerződik a termelőkkel, így a fa virágzásáról a polcokra érkezésig nyomon követhető az áru útvonala. Hozzátette, az almaszüreti időszakban kiemelt figyelmet fordítanak a piros, kerek gyümölcs poróciójára.

Default thumbnail
Előző sztori

Lázár: a kormány támogatja a magyar vállalkozásokat

Default thumbnail
Következő sztori

NMH: csökkent az álláskeresők száma augusztusban

Legutóbbi hasonló cikkek