Bulvár

A magyarok többsége nem tudja milyen hatással van a hő az élelmiszerekre

A magyarok többsége nem tudja milyen hatással van a hő az élelmiszerekre

2014. augusztus 6., szerda
A magyarok többsége nem tudja milyen hatással van a hő az élelmiszerekre
SZS20140329_bojtos_gasztrohetvege_010

A magyar lakosság 65 százaléka nem tudja, milyen hatással van a fény és a hő az élelmiszerekre, így a csomagolás fényvédelme is másodlagos számukra - derül ki a Tetra Pak legfrissebb felméréséből.

A felmérést a cég megbízásából a piackutató NRC Market Research Kft. online lekérdezéssel végezte a 18 és 59 év közötti lakosság körében, 2014 nyári időszakában, 1200 fős válaszadói mintán.

Molnár Zita

, a Tetra Pak Hungária Zrt. kommunikációs igazgatója kifejtette: a megfelelő csomagolás a meleg hónapokban is megvédi az élelmiszereket. A többrétegű kartondobozok egy alufólia réteg segítségével a romlási folyamatokért felelős, fényt és hőt, valamint idegen szagokat és ízeket kívül tartják, biztosítva az élelmiszerek eltarthatóságát. A csomagolóanyagon kívül az aszeptikus, vagyis csíra- és baktériummentes töltési módszernek köszönhetően az élelmiszerek szobahőmérsékleten tárolhatók, így a hűtés felesleges a szállítás és raktározás során. A csomagolás minőségét a gyártók kötelesek a dobozon jelölni, a megfelelően csomagolt élelmiszerek pedig, így például a tejtermékek, hosszabb utazás során is biztonságosan fogyaszthatók. Azonban a hűtőpultból vásárolt, nem többrétegű kartondobozba csomagolt élelmiszereket még bontatlan állapotban is a hűtőben kell tárolni, mert romlásnak indulnak - hangsúlyozta Molnár Zita. A Tetra Pak csomagolóanyag-gyártó és -értékesítő üzletága 2013-ban összesen 9,6 milliárd euró árbevételt ért el. A Magyarországon 1992 óta működő gyár termékeinek 94 százalékát a világ 28 országába exportálja. Legnagyobb részben a régió országaiba, de például Japánba, Dél-Afrikába és Chilébe is szállít a budaörsi üzem.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.