Írjon nekünk

Közélet

Elindult az új 10-es – a polgármester „nyomta meg a startgombot”

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

pirostroli07_gsTrolibuszok váltották fel pénteken a 10-es buszokat – átadták a meghosszabbított vonalat, melyen az új, piros, önjáró Skodák közlekednek majd.

Pénteken 15.58 órakor az új 10-es trolibuszvonalon elindult a közlekedés. A vonalat az új szegedi troliflotta prototípusa avatta fel, a többi 12 jármű folyamatosan áll majd forgalomba. Ünnepi beszédet Botka László, Szeged polgármestere mondott.

A város első embere előbb az utóbbi években Szegedre érkezett uniós forrásokról beszélt, a sikereket méltatta, aminek elmondása szerint az volt az oka, hogy a szegediek nem azzal foglalkoznak, mi az ami szétválaszt, hanem azzal, ami összeköt, mert ez sokkal több bennünk. „Küzdelmes korszakban élünk, olykor ellenszélben is meg kell védenünk beruházásainkat” – tette hozzá, majd elmondta, hogy a trolibusztendernél 20 hónap késést okozott az, hogy a fideszes képviselők feljelentéseket tettek a projekttel kapcsolatban, és ennyi idő telt el, mire a hatóságok is megállapították, hogy minden jogszerűen zajlott. Megtudtuk: ez a vonal Szeged legnagyobb utasforgalmú szakasza, melyen 2014 nyár végéig már a teljes flotta közlekedni fog.

A vonal

Pénteken a 10-es autóbuszvonalon az autóbuszok üzemzárásig még közlekednek, majd december 21-én szombaton üzemkezdettől az autóbuszvonal megszűnik. A 10-es trolibuszjárat módosított és meghosszabbított útvonalon közlekedik majd. Az új járat a József Attila sugárút–Glattfelder tér szakaszt nem érinti, helyette a Brüsszeli körút–Csongrádi sugárút–Szent István tér–Vidra utca útvonalon közlekedik. A trolibuszok emellett a Honvéd teret közvetlenül nem érintik, helyette a Tisza Lajos körúton az Aradi vértanúk tere érintésével a Klinikákig közlekednek.

Az elektromos tömegközlekedési nagyprojekt keretében összesen 13 alacsonypadlós trolibusz beszerzésére került sor, amelyek folyamatosan állnak majd forgalomba. A trolibusz a legfejlettebb városi tömegközlekedési jármű légszennyezés, zaj- és rezgéskibocsátás tekintetében, új, csendes, gyors és környezetbarát jármű. A 10-es trolivonal kiépítése is a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része volt. Kivitelezője a Szeged SV 2009 konzorcium volt – tagja a Siemens Zrt. és a VIV Zrt. –, mely nettó 3 milliárd forint értékben vállalta, hogy meghosszabbítja a 8-as trolibusz vonalát, kiépíti az új tarjáni 10-es trolibusz vonalat, valamint korszerűsíti és bővíti a kötött pályás tömegközlekedési hálózat áramátalakító állomásait, optikai kábelhálózatát, utastájékoztatási pontjainak tápellátását.

Közélet

Gólzáporos győzelemmel avatta stadionját a Szeged

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

A Csákvár ellen első győzelmét szerezte meg a szezonban a Szeged-Csanád GA.

Tovább olvasom

Közélet

Botka propagandistáinak üzentek a szegedi szurkolók!

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

De még hogy!

Tovább olvasom

Közélet

Kövér: Magyarország visszaszerezte jövőjét

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

Tovább olvasom

Aktuál