Százéves születésnapját nem éli meg a Szőke Tisza gőzös „csontváza” sem, a nyár végére végleg eltűnik. Jövő héten emelik ki a vízből az elsüllyedt roncsot, és elkezdik feldarabolni.
Tavaly szeptember 26-án kezdődött meg a Tápéi jachtkikötőben veszteglő Szőke Tisza bontása. Már októberben is
, hogy az eredetileg tervezettnél jóval tovább tart a hajóroncs bontása.
Dán Zsolt,
a FERRO TOTÁL Kft. tulajdonosa akkor azt nyilatkozta portálunknak, hogy a gőzgépet egyben kell kiemelniük a hajótestből, mivel a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) a gőzös egyes részeit védettnek nyilvánította. Le is álltak a munkálatok novemberben, akkor az állam egy hónapnyi haladékot kért, hogy élve elővásárlási jogával, megvegye a gőzöst. A VTV Szegednek Dán Zsolt azt nyilatkozta, a minisztérium levelében 1-2 hetet kért, ám idén márciusig nem kaptak érdemben választ. A tulajdonos elmondta, a gőzgép iránt már most érdeklődik egy holland és egy osztrák cég is, de a gőzgépen kívül a kormánylapátot, a régi ólomüveg ajtókat és a csörlőket is egészben fogják kiemelni a hajóból, ezeket egy raktárban fogják őrizni, amíg az állam dönt sorsukról. A hajótest többi részét pedig másfél méteres darabokra vágják, a munkálatok a jövő héten kezdődnek. A Ganz Danubius Hajógyár újpesti üzemében 1917-ben építették meg a lapátkerekes gőzhajót, amelyet 1919-től SAS, majd 1930 és 1944 között Szent Imre, később Felszabadulás, végül Szőke Tisza néven jegyeztek. 1958-ban átépítették, ettől kezdve üdülőhajóként, majd 1973-tól állóhajóként, diszkóként is működött és a szegedi városkép elválaszthatatlan részévé vált. Utoljára ötven éve újították fel. A VTV Szeged összeállítását
tekintheti meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.