Közélet

Botka saját politikai céljainak eszközeként használná a szegedi oktatást?

Botka saját politikai céljainak eszközeként használná a szegedi oktatást?

2013. május 30., csütörtök
Botka saját politikai céljainak eszközeként használná a szegedi oktatást?

B. Nagy szerint Botka László politikát csinál szakmai kérdésekből az iskolák átadás-átvételénél – a polgármester pénteken előterjesztésben kritizálja majd az iskolarendszert.

A szegedi közgyűlés pénteki ülésén tárgyalja az oktatási-nevelési intézmények állami fenntartásba való átadásának tapasztalatairól, valamint a pedagógiai szakszolgálati intézmények átszervezésének véleményezéséről szóló beszámolót, melyet

Botka László

(MSZP) polgármester terjesztett elő. A város oldalán megtekinthető a

napirendi pontok között

11. számmal jelzett előterjesztés. Az összegzésben például arról ír, hogy „az intézmények államosításának Szegeden nincsenek nyertesei. „Egy hosszú évek alatt – egymás véleményét meghallgatva – kialakított rendszert tettek tönkre szinte egy pillanat alatt” – zárja sorait. B. Nagy László kormánymegbízott sajtóközleményben reagált az előterjesztésre, melyben többek között leszögezi, hogy szerinte Botka szándékosan emleget államosítást, mert ez negatív emlékeket idéz fel, holott „jogvégzett emberként tudnia kell, hogy ez nem igaz, mert nincs tulajdonos változás”. B. Nagy szerint a polgármester politikai alapokra terel szakmai kérdéseket, miközben a szakirodákkal gördülékenyen folyik az átadás-átvétel folyamata. A közleményét alább olvashatják.

A kormánymegbízott közleménye Botka László polgármester úr közgyűlési előterjesztése kapcsán

Botka László polgármester úr elkészítette és a május 31-i közgyűlésre előterjeszti beszámolóját az oktatási-nevelési intézmények állami fenntartásba való átadásának tapasztalatairól. Olvasva az anyagot, az ember várja, hogy mik is ezek a tapasztalatok, de nem kap mást, mint egy újabb adagot abból a szakmai alapokat nélkülöző, politikai szembenállásból, amit a szegedi polgármester tavaly novemberben, a parlamentben mint az MSZP vezérszónoka ez ügyben megfogalmazott. Ugyanazt az elutasítást tanúsítja, amit az átadás-átvétel előkészítésekor

Marekné Pintér Aranka

, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ akkor még megbízott elnöke látogatásakor tett. A beszámolóban a központ létrehozását és az új fenntartói rendszer kialakítását a polgármester rendszeresen államosításként említi - hiszen ez a szó rögtön negatív emléket idéz fel az emberekben. Pedig jogvégzett emberként tudnia kell, hogy ez nem igaz, mert nincs tulajdonosváltozás. Látszik, nehezen mond le arról, hogy elveszítette befolyását a helyi iskolák oktatási, szakmai munkája felett, nem akar együttműködést. Politikai alapokra terel szakmai kérdéseket, ahelyett, hogy hozzáértőkre bízná, vagy megbízna korábbi, saját munkatársaiban – hiszen a szakmai feladatokat ugyanazok az oktatási szakemberek végzik, mint eddig. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ szegedi tankerületének igazgatónőjétől tudom, hogy mind

Kardos János

, Szeged Város Polgármesteri Hivatala Oktatási, Kulturális és Sportiroda irodavezetője, mind pedig

Kardos Kálmán

a Nevelési - Oktatási Intézmények Gazdasági Szolgálata (NGSZ) igazgatója együttműködik, kollégáival együtt, segíti az állami fenntartásba való átadást és az ehhez kapcsolódó feladatok szakszerű végrehajtását. A polgármesteri előterjesztés azonban kísérletet tesz arra, hogy rossz irányba befolyásolja a tisztességes hozzáállást. Ezzel szemben én szeretném megköszönni mindazok igyekezetét, akik felismerték, hogy az érdekünk az új rendszer minél előbbi, minél hatékonyabb működése. Fontos, hogy megvalósulhasson a célkitűzés, az állami fenntartás és a települési önkormányzatok közötti világos feladatmegosztás. Az átalakítás lényege ugyanis az esélyegyenlőség elvű, az egységes szempontrendszerű, értékalkotó - értékmegőrző oktatási rendszer. Éppen ezért a beszámoló összefoglalójában említett “az intézmények államosításának Szegeden nincsenek nyertesei” kijelentés nem helyénvaló. Valóban igaz, hogy a kialakítás óta többször változtak egyes jogszabályok, de pont ez az erénye a jogalkotóknak, hiszen a változások a szülők, a gyerekek, a pedagógusok és az intézményvezetők érdekeit szolgálják. A szegedi tankerület minden munkatársa, és a már említett önkormányzati irodák dolgozói, együttműködésükkel a helyi problémák - legyenek akár szakmai, oktatási, akár fenntartási jellegűek - minél előbbi, szakszerű megoldására törekednek. Nem érezni a beszámolóban említett ”távoli központ” miatti, “merev, rugalmatlan” problémamegoldást. Szeged oktatási rendszerét nem helyes eszközként használni egyéni, politikai, hatalmi célok megvalósításához. Pedig a beszámoló soraiból mást kiolvasni nem lehet -

így B. Nagy László közleménye.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.