Írjon nekünk
Nemzeti Konzultáció

Egyetem

Diagnosztikus mérések a diákok fejlődésének feltérképezéséhez + FOTÓK

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

A kulisszák mögé pillanthattak be az érdeklődők az uniós fejlesztések nyílt napján, szombaton országszerte 30 beruházást mutattak be a nagyközönségnek. Szegeden egy egyedülálló online értékelési rendszert is megismertettek az érdeklődők, amellyel általános iskolások készségeit és tudását tudják feltérképezni.

Az úgynevezett eDia rendszer kidolgozását a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja végzi, ami arra alkalmas, hogy a tanárok számára rendszeres visszajelzést nyújtson a tanulók előrehaladásáról. Csapó Benő, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára portálunknak elmondta, három fő területen alkalmazható az elektronikus, számítógép alapú diagnosztikus rendszer. „A matematikát, természettudományt és az olvasás-szövegértést lehet ezzel a rendszerrel lemérni. Ha elkészül, akkor több ezer feladat fog futni egy központi szerveren, az iskolákból pedig a tanulók bejelentkezhetnek, és bármikor megmérhetik a tudásukat” – magyarázta a projekt szakmai vezetője.

Az eDia rendszer – ha elnyeri végleges formáját – akkor ez 1-6. évfolyamos tanulók felmérést teszi lehetővé. Előnyei közé sorolható, hogy időben jelzi, ha valamelyik diák le van maradva. A fejlesztésnél az olvasási nehézségekkel küzdő gyerekekre is gondoltak, a program a feladatokat el is mondja. A hangok mellett képek, animációk és videók teszik még színesebbé a feladatokat. Csapó Benő hangsúlyozta, már iskolába lépéskor több évnyi különbség van a gyerekek között bizonyos területeken, ezek egy része azonban nem észrevehető, hagyományos módszerekkel nem mérhető. Ebben nyújt segítséget az eDia.

A rendszer már most üzemképes, több mint 300 partneriskolában futnak a tesztek. Eddig több mint 30 ezer tesztet rögzítettek, s idén tavasszal újabb 50-60 ezret fognak felvenni. „A tervek szerint szeptembertől tudjuk regisztrálni az első osztályosokat, akiknek fejlődését hat éven keresztül tudjuk majd nyomon követni” – részletezte a célokat. Így olyan adatok is rendelkezésre állnak majd, melyek a fejlődést írják le, 2014-től pedig hazánk összes diákját tudják fogadni ebben a rendszerben.

Kissné Gera Ágnes, az Arany János Általános Iskola igazgatója úgy látja, a tanítás hatékonyságának növelése kulcsfontosságú a közoktatás területén. Ennek egyik fontos eleme a tanulói teljesítmények ellenőrzése és értékelése. „Amit a pedagógusok nagyon fontos feladatának tartok, hogy állandóan a gyerek érezze, hogy igenis neki készülnie kell. Ebből a szempontból nagyon jónak tartom az eDia rendszert, hiszen nagyon gyorsan felmérést tud nyújtani a gyereknek a tudásáról, és ez teljes körű lesz a tanár számára. Megmutatja, hogy milyen szinten sajátította el az ismereteket, képes-e a tudását alkalmazni, illetve a hiányok is megmutatkoznak” – értékelte az igazgatónő a rendszert.

Az Uniós Fejlesztések Nyílt napja – séta a kulisszák mögött című rendezvény keretében hazánkban harminc beruházást mutattak be az érdeklődőknek. A nyílt napot a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a polgárok európai éve alkalmából rendezte meg. A napfény városában az eDia rendszeren kívül bemutatták a Szegedi Tudományegyetem Füvészkertjének új, 640 négyzetméteres üvegházát is.

Tovább olvasom

Egyetem

Elmaradnak az SZTE gólyatáborai

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A hallgatók biztonságának érdekében.

Tovább olvasom

Egyetem

Videóban köszöntik az SZTE Állam- és Jogtudományi Karának friss diplomásait

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Elmaradt a hagyományos diplomaosztó ünnepség.

Tovább olvasom

Egyetem

A globalizáció történetével foglalkozó kutatócsoport alakult az SZTE-n

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Történeti kontextusba helyeznék napjaink egyik legsűrűbben használt társadalomtudományi fogalmát.

Tovább olvasom

Aktuál