Novemberi Szerencsenapok Extra

Indulhat az egységes segélyhívó kiépítése

Cikkünk frissítése óta eltelt 8 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Miután a Közbeszerzési Döntőbizottság hétfőn megszüntette a vesztes Enterprise Communications Magyarország Kft. által kezdeményezett jogorvoslati eljárást, a nyertes M&S Informatikai Zrt. megkezdheti az egységes segélyhívó rendszer infokommunikációs alrendszerének kiépítését – közölte a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. kedden az MTI-vel.

A nyertes cég feladata lesz, hogy olyan európai színvonalú, komplex infokommunikációs rendszert építsen ki, amelynek eredményeképpen – más európai országokhoz hasonlóan – a segítségnyújtás folyamata egyszerűbbé válik és gyorsabb lesz – áll a közleményben. A 112-es segélyhívószám már 1999 óta működik Magyarországon, ingyenesen hívható vezetékes vagy mobiltelefonról. Azonban a bevezetése óta “csak” egy háttér-infrastruktúra nélküli, telefonos szolgáltatás volt.

A tervezett új segélyhívó rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot (telefon, eCall, SMS, MMS, internet stb.) biztosít majd a lakosság, a készenléti szervek érintett szereplői – az irányítók és a végrehajtók – között. A közbeszerzési eljárás elhúzódása miatt a kormány még egy decemberi határozatában ez év március 31-ről, december 31-re módosította az egységes segélyhívó rendszer kiépítésének határidejét.

Default thumbnail
Előző sztori

Megyejárásra indul B. Nagy László

Default thumbnail
Következő sztori

Labdarúgás: változott a megye I. és a megye II. hétvégi programja

Legutóbbi hasonló cikkek