Közélet

A Szeged-Vásárhely gyorsjárat már csak nevében gyors - változó menetrendek

A Szeged-Vásárhely gyorsjárat már csak nevében gyors - változó menetrendek

2013. január 3., csütörtök
A Szeged-Vásárhely gyorsjárat már csak nevében gyors - változó menetrendek

A szegedi helyi bérlet Dorozsma körzethatáráig, vagyis a Szikiig volt érvényes, ám 2013-tól a helyközi járatokon jegyet kell váltaniuk az arra közlekedőknek. A helyi tarifák is emelkedtek Szegeden, nagy változás továbbá, hogy az algyői járatok immár a Mars térről indulnak, és nem Tarjánból.

Az elővételben váltott buszjegy Szegeden tizenöt forintot drágult, így 310 forintba kerül, míg a járműveken 400 forintot kell fizetni a korábbi 370 helyett. A havi bérlet 6565-ről 6830 forintra drágult, a tanulók és nyugdíjasok bérlete pedig 3380 forintba kerül január elsejétől. A kisgyermekes havi bérletért 3565 forintot kell fizetni, ám július elsejétől 3780-at kell majd fizetni érte. A tanulók és a nyugdíjasok bérlete is drágul nyáron, 3585 forintra.

Tóth István Tibor

, az SZKT ügyvezetője arról tájékoztatott, hogy a menetrendben nem lépett életbe változás az új esztendőben, a trolik és a villamosok a megszokottak szerint közlekednek. Az érvényes helyi tarifákról a Szegedi Közlekedési Kft.

honlapján

lehet tájékozódni. A volántársaságok helyközi járatain a jegy- és bérletárak egyelőre még nem változtak. Kérdésünkre Tóth István Tibor elmondta, a tavaly ősszel végzett utasszámlálás eredményeit a Tisza Volán Zrt.-vel elemzik, február végéig kell egy bizottsági határozat értelmében javaslatukat elkészíteni. Ezt erősítette meg

Káity Károly

is, a Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója, aki szerint kellő óvatossággal lehet csak következtetéseket levonni az őszi utasszámlálás eredményeiből. Így egyelőre nem tudható, hogy a felmérés eredményei szerint igazítják-e a helyi menetrendet az év folyamán.

Bizonyos viszonylatokban helyközi jegyet kell váltani januártól

Lejárt tavaly év végén az a határozott idejű, a helyi személyszállítás helyközi járattal történő lebonyolításával kapcsolatos szerződés, amit a Tisza Volán Zrt. a szegedi önkormányzattal kötött, így három viszonylatban január elsejétől nem lehet helyi bérlettel utazni helyközi járatokon. Káity Károly arról tájékoztatott, hogy Algyőn a MOL-központig, a fehértói halgazdaságig, illetve Dorozsmán a Sziksós tóig lehetett a helyközi buszokon helyi bérlettel is utazni. A forgalomfejlesztési és koordinációs igazgató elmondta, a szegedi önkormányzat nem kívánta meghosszabbítani a szerződést, így helyközi jegyet vagy bérletet kell váltaniuk az arra közlekedőknek. A szegedi helyi buszközlekedésben kisebb változások léptek életbe a közelmúltban, például helyreállt a forgalom az immár végig négysávos Vásárhelyi Pál utcán. Káity Károly elmondta, december 22-én üzemkezdettől a 11-es és 77-es vonalakon is voltak módosítások. A Tarján Víztorony tér és a pályaudvar között közlekedő 11-es a szabad- és munkaszüneti napokon ismét a teljes vonalon közlekedik, s nem csupán a Mars térig. A Baktó és Tarján Víztorony tér között közlekedő 77-es járat menetrendjét pedig összehangolták más járatokkal, ezért némiképp változott a menetrendje szabad- és munkaszüneti napokon. A szegedi helyi tömegközlekedésben más változás nincs.

A Marsról indulnak az algyői buszok

Az algyőiek évtizedes igénye szerint változik a Szeged-Algyő járatok menetrendje, január elsejétől nem Tarján Víztorony tértől, hanem a Mars tértől indulnak a buszok. „Ezt bizonyos takarékossági szempontok figyelembevételével tudtuk megvalósítani. A járatszám nem csökkent, ám a településen belül körjárati közlekedést vezettünk be. Minden megállóhelyet ugyanúgy érintenek a buszok, de csak egy irányban közlekednek Algyőn belül” – összegezte a változásokat Káity Károly. A forgalomfejlesztési és koordinációs igazgató hozzátette, ezt úgy kompenzálja a volántársaság, hogy belterületi járatot is közlekedtetnek hétköznaponként, így például az óvodába el tudják vinni a szülők a gyermekeket busszal. Negatív változása az új esztendőnek azonban, hogy a helyközi járatokon nem lehet helyi bérlettel utazni. Makó térségében iskolai napokon tanulószállítást lebonyolító járatot állított forgalomba a Tisza Volán, Szentes-Csongrád és Szentes-Orosháza viszonylatban pedig munkanapokon új járatok közlekednek január elsejétől. Ez utóbbi a decemberben csökkentett távolsági járatokat pótolja.

50 percre nőtt a Szeged-Vásárhely gyorsjárat menetideje

A szegedi Indóház térről a hódmezővásárhelyi vasútállomásig közel 50 percre nőtt a gyorsjárat menetideje. A buszok indulási ideje is változott, minden óra 33 perckor indul immár Szegedről, míg a vásárhelyi végállomástól 40-kor indulnak a buszok, s 17-re érnek a Mars térre, majd 22-re az Indóház térre az új menetrend szerint. A menetidő hosszabbodásának oka, hogy a Mars téren az autóbusz állomásra is bekanyarodnak a járatok Vásárhely felé, vagyis ezentúl nem a nagykörúton állnak meg, s onnan 45-kor indulnak tovább a szomszédos városba. Káity hangsúlyozta, a gyorsjárat továbbra sem áll meg a két település között. A buszpályaudvar 12-es és 13-as kocsi állásáról indulnak Vásárhely felé minden óra 15 perckor azok a buszok, melyek minden megállót érintenek. Az utolsó járat azonban tíz perccel korábban, 22 óra 23 perckor indul az Indóház térről. „A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megrendelése alapján az eljutási lehetőségek további zavartalan fenntartása érdekében, valamint a jelenleginél lényegesen hatékonyabb járatüzemeltetés megvalósítása miatt lépett életbe az új menetrendi struktúra” – magyarázta a változások okát Káity Károly, hozzátéve, hogy a vasúti csatlakozás nem romlik. Vásárhelyen is változtak a megállóhelyek, ezentúl a Bartók sétányon is le lehet szállni a gyorsjáratról, ám a városi könyvtárnál nem állnak meg a buszok, helyette a pályaudvarra kanyarodnak be. A változások miatt új menetrendi tájékoztató könyvet fog kiadni hamarosan a Tisza Volán Zrt. Aki tavaly év végén vásárolt, annak ingyenesen kicserélik a tájékoztatóját. A január elsején életbe lépett új Volán-menetrend részleteiről

ITT

tájékozódhat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.