Közélet

A felnőtt lakosság háromnegyede már internetezett

A felnőtt lakosság háromnegyede már internetezett

2012. november 18., vasárnap
A felnőtt lakosság háromnegyede már internetezett

Jelentősen csökkent Magyarországon az internetet még sosem használók aránya tavaly óta - derül ki a Századvég éves médiafogyasztási trendjelentéséből. Már csak a felnőtt lakosság bő negyedére igaz, hogy még soha nem netezett, míg tavaly ez 42 százalékukat jellemezte.

Kitta Gergely

, a Századvég médiaüzletágának vezetője az MTI-nek elmondta: erősítette domináns szerepét a televízió, amely változatlanul a legkeresettebb médium. A felnőtt lakosságra kiterjedő kutatás eredménye szerint a válaszolók 89 százaléka tévézik majdnem minden nap, ez 4 százalékponttal magasabb érték a tavalyinál. Továbbra is a felnőtt lakosság 62 százaléka rádiózik napi rendszerességgel, az internetet viszont a 18 év felettiek 54 százaléka használja nap mint nap, míg tavaly még csak a 40 százalékuk. A médiatípusok versenyének nagy vesztese a nyomtatott sajtó, amelynek termékeit a megkérdezettek 49 százaléka veszi kezébe napi rendszerességgel, míg tavaly az arányuk még 57 százalékos volt. A vizsgálat eredményeiből kitűnik, hogy a fiatalabbak, vagyis a 18-29 évesek körében jóval népszerűbb az internet - 94 százalékuk használja napi rendszerességgel -, miközben ez a korosztály a többi médiumot alacsonyabb arányban használja. Az idősebbek számára azonban "a tévé jelenti a mindennapi betevőt" - mondta Kitta Gergely. Tavalyhoz képest a fiatalabbak is többet tévéznek, és a középkorúak, illetve az idősebbek közül is egyre többen interneteznek - tette hozzá az üzletágvezető. Kitért arra, hogy mindkét folyamat az újságolvasók táborát szűkíti, amely a diplomások körében is zsugorodott, de különösen Budapesten csökkent az arányuk: 45-ről 23 százalékra. A Századvég a közéleti-politikai tartalmak nyomon követésének módját is vizsgálta: ebből a szempontból is a televízió lett az uralkodó médiaeszköz. A kutatást a Századvég október 24. és 28. között, nyolcszáz felnőtt ember megkérdezésével végezte.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.